fbpx
לוגו דורית סינגר

איך יודעים מה מילות החיפוש הרלוונטיות לכם?

דורית סינגר
23/03/2021
562 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, שיווק
"עבודה נכונה עם מילות חיפוש" זה אחד המשפטים ששומעים כל הזמן בהקשר של SEO, שיווק אורגני ובניית אתרים. בשבוע האחרון סקרתי עשרות אתרים בתחומים האלה, וכולם ממליצים לעשות "עבודה נכונה עם מילות חיפוש", אבל רק מעט באמת הסבירו איך עושים את זה.
אז הנה, איך יודעים אילו מילות חיפוש הכי כדאי להכניס לאתר שלכם ולפרסומים האורגניים, כך שהם יקבלו הכי הרבה חשיפה?
 
נתחיל במה לא לעשות:
 
הרבה אתרים ממליצים להתחיל לכתוב משהו רלוונטי בשורת החיפוש בגוגל ולראות כיצד גוגל מציעה להמשיך את המשפט. לטענת אותם אתרים, ככה ניתן לראות מה החיפוש הכי נפוץ ולפי זה להחליט מה מילות החיפוש ומה יהיה התוכן האורגני שיחפשו. לדוגמא, אם אכתוב "איך לתפור" וגוגל ישלים ל"שמלה", לטענתם אוכל להניח כי הדבר שהכי מעניין אנשים לתפור יהיה שמלה.
 
למה זה לא נכון לעבוד כך?
 
גוגל, כמו הרבה אתרים היום, אבל בצורה מוקפדת יותר, רוצה להציג לנו תוכן שרלוונטי עבורנו, על פי נתוני שימוש ומידע שיש לו עלינו. כך לדוגמא, גוגל מזהה שאני אישה, ולכן מציע לי ללמוד לתפור שמלה. במידה וגבר היה מחפש את אותו החיפוש, סביר להניח שלתפור שמלה זה לא היה הדבר הראשון שגוגל יציע.
 
לכן, על סמך ההשלמות של גוגל זה טוב לקבל רעיונות והשראה למילות חיפוש או לכתיבה, אבל לא יהיה חכם להסתמך על זה באופן בלעדי, כיוון שהתוצאות מוטות.
 
אז מה השיטה הכי טובה ומהירה לבדוק מה מילות החיפוש הכי רלוונטיות עבורכם?
 
התשובה היא דרך בדיקה של מילות החיפוש שהמתחרים הכי גדולים שלכם משתמשים בהם!
 
למתחרים הגדולים שלכם:
 
1. יש קהל זהה (או כמעט זהה) לשלכם.
 
2. כנראה עשו עבודת SEO רצינית כדי להגיע למקום שלהם.
 
3. כבר למדו דבר או שניים בהקשר של מילות החיפוש והקהל שמגיע בעקבותיו, ועשו שינויים במידת הצורך.
 
איך עושים את זה בפועל?
 
1. מעתיקים את הכתובת של האתר של המתחרה הכי גדול שלכם.
 
לא בטוחים מי זה? לדוגמא, אם אני חנות שמוכרת ספרים, אכתוב בגוגל "חנות ספרים", אגיע לאתר של "צומת ספרים", ואעתיק את הכתובת של האתר שלהם.
 
2. נכנסים לאתר Ubersuggest, ובתפריט מצד שמאל לוחצים על Competitive Analysis ואז על Keywords by traffic.
 
3. בשורת החיפוש מדביקים את הכתובת של האתר ומוודאים שכתוב בבחירה מצד שמאל Hebrew (כדי לשלוף נתונים מישראל). לאחר מכן לוחצים על לחצן החיפוש.
 
4. לוחצים על החץ הקטן שבטור שהכותרת שלו Est. visits.
 
מה אתם רואים פה?
 
אתם יכולים לראות מה מילות החיפוש העיקריות שמובילות אנשים לאתר שהקלדתם. לדוגמא, במקרה של צומת ספרים אני יכולה לראות את הנתונים הבאים:
 
1216 אנשים בחודש מגיעים כאשר הקלידו "חנויות ספרים".
 
1094 אנשים בחודש מגיעים כאשר הקלידו "ספרי ילדים".
 
577 אנשים בחודש מגיעים כאשר הקלידו "איזודורה מון".
 
מילות חיפוש הן תורה שלמה, אז רק אקצר (כי פוסט הטיפ אמור להיות פוסט קצר) ואגיד:
 
כנראה במילים "חנויות ספרים" תהיה הרבה תחרות בגוגל, ואולי לאו דווקא ארצה להיכנס לזה.
אבל למילים "איזודורה מון" (ספר ילדים פופולרי), כנראה יש פחות תחרות (כמובן שאפשר גם לבדוק מספרית כמה תחרות יש). כך שכאסטרטגיה, אני אוכל להכניס לעמוד הפייסבוק שלי ולאתר שלי כתבה שאני אכתוב על "איזודורה מון".
 
אבל מה בדיוק לכתוב? מה בדיוק מעניין את הקהל שלי בהקשר של "איזודורה מון"? האם הקהל שלי רוצה לדעת איפה אפשר להשיג את הספרים במחיר הכי זול? האם הקהל שלי הוא קהל של הורים שרוצה להבין מדוע הילדים שלהם כל כך אוהבים את הספרים? או אולי הקהל שלי הוא קהל מורים שרוצה לדעת האם התכנים הולמים כדי להקריא את הספר בכיתה?
 
את כל זה אפשר לדעת רק אחרי היכרות מעמיקה עם הקהל שלכם ולאחר עבודת חקר מעמיקה של קהל היעד.

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.