fbpx
לוגו דורית סינגר

הנעה לפעולה עם ערך

דורית סינגר
25/05/2021
426 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: שיווק
איך מניעים לפעולה את הקהל שלנו בתוך פוסטים של תוכן, בלי לגרום להם להרגיש מרומים?
 
כשאסטרטגיית השיווק שלנו היא אסטרטגיית תוכן (כלומר, שיווק על ידי נתינת ערך לעוקבים בצורה של ידע או של בידור), כדאי לנו לבחור בהנעה לפעולה "רכה", על מנת לא להרוס למשתמש את חווית התוכן עם תחושת פרסום.
 
כלומר, כאשר יוצרים תוכן ובסוף מעודדים את הקהל לרכוש את אחד מהמוצרים שלכם, הקהל שלכם עלול להרגיש מרומה ומנוצל, והוא ירגיש שגרמתם לו לקרוא את כל התוכן הזה רק כדי לשכנע אותו לקנות בסוף.
 
עם זאת, הדברים הם אינם שחור ולבן, ולמרות שאני לא ממליצה לנצל תוכן בכדי למכור, ניתן לבחור בהנעה לפעולה "רכה" יותר, שמעודדת את הקהל לבצע פעולה שלמעשה מסייעת להם. הנעה כזו יכולה להיות:
 
1. הרשמה לרשימת הדיוור.
 
2. מעקב אחר העמוד העסקי.
 
3. קריאה של תכנים נוספים באתר או ברשתות.
 
4. התחברות לרשת חברתית אחרת שלכם.
 
ההצעות הבאות הן הנעה לפעולה פרסומית, במסווה של הנעה "רכה":
 
1. שיחת ייעוץ בשווי של 400 שקלים – בחינם.
 
2. שיחה רק לצורך סקר ו"על הדרך" גם להציע את השירותים.
 
3. קורס דיגיטלי במחיר מבצע מטורף שחבל לפספס.
 
ב-2021 הצרכנים הם חכמים, וכל ההצעות האלה הן טריקים שהיו עובדים לפני כמה שנים, והיום אנשים כמעט אלרגיים להצעות כאלה.
 
מלבד להציע הנעה לפעולה "רכה", הדבר החשוב ביותר הוא להסביר לקהל מדוע הפעולה הזו בעלת ערך עבורם, ולא עבורכם.
 
אם לדוגמא אתם רוצים שהקוראים ירשמו לרשימת הדיוור, הסבירו להם למה כדאי להם לעשות כך. הנה כמה סיבות אפשריות:
 
1. לקבל תוכן שנשלח רק לרשימת הדיוור.
 
2. לקבל עדכונים ראשונים כשעולה פוסט חדש.
 
3. להיכנס כך למועדון הלקוחות ולקבל מבצעים ששמורים רק לחברי המועדון.
 
אז הנה דוגמא לדרך שבה לא כדאי לנסח הנעה לפעולה בסוף פוסט תוכן:
 
"אם נהניתם, תעזרו לי להגיע לקהל נוסף, ותעשו לי לייק בעמוד. תודה רבה!"
 
הסיבה לכך היא שההנעה לפעולה הזו מספרת לקהל שהם צריכים לעשות עבורכם משהו, ואתם הנהנים מהפעולה שהם יעשו.
 
הנה דוגמא לדרך שבה כדאי לנסח הנעה לפעולה "רכה" שמדגישה את הערך שהקוראים יקבלו:
 
"אם נהניתם מהפוסט ואתם רוצים לקרוא עוד פוסטים כאלו, אתם יכולים להיכנס לעמוד שלי ולעקוב אחריו. בעמוד אני כותבת תכנים שלוש פעמים בשבוע בנושאי שיווק, חווית משתמש, בניית אתרים וסטוריטלינג".
 
ורק דיסקליימר קטן, לעתים אין לנו ברירה אלא לשלב תוכן יחד עם פרסום. זה יכול להיות:
 
1. במקרה של קבוצה שמאשרת לכם באופן חד פעמי לפרסם בה. אתם לא תבזבזו את הבמה שקיבלתם בלי לפרסם כמובן.
 
2. במקרה של קונבנציות, שהקהל נכנס לתוכן בידיעה שהוא גם פרסומי. דוגמא קלאסית לכך היא וובינר.
 
אז לסיכום:
 
1. בפוסטים של תוכן כתבו רק הנעות "רכות" לפעולה.
 
2. נסחו את ההנעות ה"רכות" לפעולה כך שהערך שהקוראים יקבלו יהיה במרכז, ולא הערך שאתם תקבלו מכך.
 
3. הפעילו שיקול דעת: במקרים מסוימים כן יהיה הגיוני לשבור את הכללים הללו.

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.