fbpx

אחת ולתמיד – כל מה שצריך לדעת על פוטרים באתרי אינטרנט

דורית סינגר

03/09/2020
1162 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, עיצוב
בואו נדבר היום על פוטרים (Footers).
 
כל עמוד באתר מחולק לשלושה חלקים: Header, שבו בדרך כלל יש את הלוגו של העסק והתפריט. גוף העמוד, שבו יש את התוכן עצמו, וה-Footer, שנמצא בתחתית העמוד, והוא מעין כרטיס ביקור של האתר.
 
הפוטר הוא בדרך כלל החלק האחרון שבונים באתר, ולכן הרבה פעמים נוטים להזניח אותו, ולהסתפק בכתיבת זכויות יוצרים. עם זאת, הפוטר הוא חלק מאוד חשוב בקידום האתר שלכם מהסיבות הבאות:
 
1. הגדלת אחוזי המרה – הפוטר הוא ההזדמנות האחרונה שלכם למשוך את הלקוח חזרה לאתר. רגע לפני שהלקוח סוגר את האתר, הוא מגולל למטה, ושם יש לכם הזדמנות לעזור ללקוח ליצור איתכם קשר או לרכוש מהאתר. בנוסף, על פי הגדרות האתרים בדרך כלל, ובשל העובדה שההדר והפוטר לא מכילים בדרך כלל קבצים כבדים (כמו תמונות או סרטונים), שניהם נטענים ראשונים באתר. על פי מחקר שנעשה בתחום חוויית המשתמש, יותר מ-20 אחוז מהגולשים, מתחילים לגלול את האתר עוד לפני שהוא נטען במלואו. כך שאם יש לכם פוטר, זוהי ההזדמנות שלכם להציג את עצמכם (הרבה פעמים לראשונה) ללקוח.
 
2. תדמית ושיווק – הפוטר הוא כרטיס הביקור שלכם. בפוטר ניתן שוב להטמיע את הלוגו שלכם ואת הסלוגן שלכם, כדי לעזור ללקוח לזכור אתכם.
 
3. אופטימיזציה בגוגל – מנוע החיפוש של גוגל מאוד מאוד אוהב קישורים, וככל שיש לכם יותר קישורים (גם פנימיים, שהם קישורים לתוך האתר, וגם חיצוניים, שהם קישורים לאתרים אחרים), תצליחו לשפר, לאט לאט, את המיקום שלכם בחיפוש בגוגל. בנוסף, אם תכניסו בפוטר שלכם גם מידע תמציתי על האתר, תהיה לכם עוד הזדמנות להכניס את מילות החיפוש שלכם.
 
אז אחרי שהבנו למה פוטר הוא קריטי בבניית אתר, הנה תשעה טיפים שיעזרו לכם לבנות פוטר טוב:
 
1. כלל האצבע הוא שלכל אתר יש צרכים אחרים בהתאם לסוג שלו (אתר מכירות או אתר תדמית, אתר שמציג מוצר או אתר שמציג שירות, וכדומה), ולכן אין צורך שכל המידע יהיה בפוטר של כל אתר. בחרו את החלקים שרלוונטיים לאתר שלכם, והכניסו אותם. זכרו, גם עודף מידע (שלא קריטי) יכול להכביד על החוויה של הלקוח באתר שלכם. לפעמים פחות זה יותר.
 
2. חלוקה לסקשנים (sections) – הפוטר הוא חלק צר וקטן, ולכן כדי לנהל את התוכן שלו כשורה, השתמשו בקווים מפרידים. בחרו צבע שמתאים לצבעים שכבר יש לכם באתר והשתמשו בו בשביל קווים מפרידים (בדרך כלל קווי אורך). טיפ עיצובי: מעט שקיפות מוסיפה איזשהו טוויסט מעניין לקו פשוט.
 
3. עיצוב – שמרו על עיצוב נקי, שזהה לעיצוב בגוף העמוד. כיוון שהפוטר הוא קטן מאוד, מומלץ שלא להכניס תמונות או אלמנטים שמושכים יותר מדי את תשומת הלב של הלקוח. סמלים קטנים (כמו ציור של טלפון) ופשוטים (בצבע אחד/שניים), יעשו את העבודה בהוספת עניין עבור הלקוח, אבל ישמרו על קו עיצוב מינימליסטי. טיפ קטן: הכניסו ב-Alt text של כל הסמלים את שם האתר שלכם ואת מילות החיפוש הרלוונטיות, לצורך אופטימיזציה בגוגל. אם אתם לא בטוחים מה זה Alt Text, יש פוסט קודם שנכתב על קידום בגוגל.
 
4. פרטי יצירת קשר – למרות שכנראה כבר הכנסתם את פרטי יצירת הקשר בגוף העמוד (ויתכן שאפילו כמה פעמים), מאוד חשוב לשים את פרטי יצירת הקשר גם בפוטר. הרבה לקוחות שרוצים רק את מספר הטלפון שלכם או את כתובת המייל שלכם, לא מעוניינים להתחיל לפשפש באתר, ופשוט יורדים לפוטר, שם הם כבר יודעים שנהוג לכתוב את הפרטים האלה.
 
5. כתובת, כן או לא? אני ממליצה בחום לכתוב בפוטר גם את הכתובת המדויקת שלכם. גם אם אתם עובדים בעיקר אונליין, והכתובת היא הכתובת של הבית הפרטי שלכם, ציון הכתובת משדר אמינות ומשדר שיש בן אדם אמיתי מאחורי האתר (במיוחד אם האתר שלכם הוא אתר מכירות). מה עוד אתם משיגים? גאוות יחידה! רכישות הם עניין רגשי, ואם יש הזדמנות להשיג חיבור רגשי (דרך עניין פעוט כמו כתובת), זה בונוס מעולה. כבר כמה פעמים יצרו איתו קשר לקוחות שאמרו שהם נורא התלהבו כשהם שמעו שגם אני גרה בחיפה. זה לגמרי עושה את העבודה.
 
6. לוגו וסלוגן – בדרך כלל לא נהוג להכניס את הלוגו בתוך גוף האתר, כדי לא לתת ללקוח תחושה שיווקית מדי. עם זאת, הפוטר הוא מקום נהדר לנסות להטמיע שוב, בתת מודע, את המותג שלכם.
 
7. משפט קצר שמסכם את העשייה שלכם – הטרנד האחרון בעולם השיווק הוא הסטורי-טלינג (Story-Telling), שהוא עושה עבודה מצוינת ואני אישית מאוד אוהבת אותו ורוצה תמיד להתמחות בו עוד. עם זאת, כשכותבים תוכן בצורה כזו, הרבה פעמים לא מצליחים להכניס באופן ברור ומובהק את מילות החיפוש שלנו. לדוגמא, אם מאמנת כושר כותבת באתר שלה שהיא עוזרת לאנשים להיכנס לאורח חיים בריא יותר ולהרגיש טוב עם עצמם, זהו טקסט שיווקי נהדר, אבל לצורך קידום בגוגל, אין פה את מילות החיפוש שלקוחות פוטנציאלים שלה כנראה יחפשו (כמו אימוני כושר). הפוטר הוא המקום המושלם לכתוב במשפט אחד מתמצת, את העשייה העיקרית שלכם, כולל את מילות החיפוש הרלוונטיות. לדוגמא, אותה מאמנת כושר יכולה לכתוב בפוטר פשוט: אימוני כושר פונקציונליים בחיפה לגברים ולנשים בכל הגילאים. זהו טקסט שכלקוחה, לא בטוח שארצה לראות בתוכן העמוד, אבל בפוטר אין איתו שום בעיה. טיפ קטן: לא לשכוח להקליד את המשפט הזה כ-H1, לצורך אופטימיזציה בגוגל.
 
8. מפת אתר – זהו שם כולל לכל הקישורים הרלוונטיים בתוך האתר שלכם. בין אם מדובר בקישורים רגילים ובין אם מדובר על קישורי אנקור (ששולחים למקום ספציפי באותו עמוד), זהו חלק מהותי לקידום בגוגל ולעזרה ללקוח להתמצאות באתר. במידה ויש לכם גם תת דפים, מומלץ במפת האתר לשים גם אליהם קישור. במידה ויש לכם הרבה קישורים (באופן גס, הייתי אומרת, מעל 😎, כדאי לחלק אותם לקטגוריות (לדוגמא, קטגוריה של חנות, של שירות לקוחות, ושל עזרה). שימו לב, הכניסו את הקישורים כטקסט רגיל, והמנעו מעיצוב מיוחד (זהו לא תפריט כפתורים כמו שנהוג לשים ב-header).
 
9. קישורים לרשתות חברתיות – הזכירו ללקוחות שלכם על הערוצים הנוספים שהם יכולים להתעניין בהם. יכול להיות שהמבקרים באתר שלכם מאוד התרשמו מהאתר, אך עדיין לא מוכנים לרכוש מכם (כיוון שהם צריכים עוד קצת “להתחמם”). אבל יתכן כי אותם לקוחות כן רוצים להמשיך לעקוב אחריכם בצורה כלשהי. סמל קטן של פייסבוק, אינסטגרם, או כל רשת חברתית אחרת, יעשו את העבודה בצורה טובה. אפשר גם להוסיף כיתוב קטן במידה ואתם רוצים למשוך עוקבים. שימו לב שהקשב של הלקוחות שלכם מוגבל, ואתם רוצים להפנות אותם לדברים החשובים ביותר. כך שאם תתמקדו יותר מדי בשכנוע הלקוחות לעקוב אחריכם בפייסבוק, יכול להיות שתפספסו הזדמנות שישלחו לכם מייל לצורך בירור על השירות שלכם. אין פה נכון ולא נכון, וכל בעל עסק צריך לחשוב לאן הוא רוצה למקד את הקשב של הלקוחות הפוטנציאלים שלו.
 
יש עוד המון טיפים שאפשר לכתוב, כמו על סמלים לרכישה בטוחה, לצורך שידור אמינות, ועל מקום להרשמה לתפוצת מייל, שנהוג בהרבה אתרים, אבל אני לא רוצה להעמיס עליכם במידע (ובטח יש לכם מספיק שיעורי בית אחרי הפוסט).
 
את כל הטיפים פה אפשר ליישם גם לבד, אבל אם אתם רוצים אתר מקצועי, ברמה הגבוהה ביותר, וגם אתר שאתם יודעים כיצד להשתמש בו, צרו איתי קשר.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

בשבועות האחרונים המון בעלי עסקים קיבלו את ההחלטה להקים לעצמם אתר בגלל המענק ממעוף, והחליטו לפנות לאנשי מקצוע לצורך כך. רוב בעלי העסקים בלי ידע בתחום הזה, ולכן החלטתי להכין צ'ק ליסט עם כל השאלות שצריך לשאול את בונה האתרים שלכם.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון