fbpx

איך יודעים אלו צבעים לבחור לאתר?

דורית סינגר

27/08/2020
691 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, עיצוב
כשלקוח נתקל בתוכן פרסומי שלנו, בין אם זה מודעת פייסבוק או האתר שלנו, ובין אם זה אפילו הודעה שאנחנו מעבירים בווטסאפ, הדבר הראשון שקופץ לעין אלו הצבעים. הצבעים יגרמו ללקוח להחליט אם הוא רוצה להתעכב במשך כמה שניות כדי להתחיל להתעניין בפרסום שלנו, או שהפרסום לא מעניין אותו והוא רוצה לדלג הלאה. כלומר, כדי להגיע למצב שבו הלקוח נשאר בפרסומת שלנו כיוון שהוא מתעניין בתוכן שלה, אנחנו קודם כל צריכים לסקרן אותו בעזרת הנראות הויזואלית. אפשר למחות ולדון על אם זה הוגן או לא, אם זה שטחי או לא, אבל המציאות היא פשוט כזו, אנחנו אנשים ויזואליים.
 
אז קבלו שבעה טיפים שיכולים לעזור לכם בקלות:
 
1. צבעים ניטרליים יכולים לעזור לנו כל כך הרבה כי הם משתלבים עם כל צבע, והם לא מכבידים על העין. הצבעים הניטרליים הם שחור, לבן וכל גווני האפור. בנוסף, יש עוד שני צבעים, שלא מוגדרים ניטרליים, אבל הם בהחלט משתלבים עם המון צבעים. הצבעים הם חום וכחול. כשמדובר עם חום, גם פה יש קשת של צבעים: בז’, חאקי, קאמל ועוד. את הצבעים הניטרליים ניתן לשלב יחד, ללא חשש.
 
2. הוספת עניין – למרות שהצבעים הניטרליים נותנים לנו פתרון נהדר לשילוב צבעים, אם נשתמש רק בהם, הפרסום שלנו יראה משעמם. אני ממליצה להשתמש בפרסום בשניים-שלושה צבעים. הצבעים הללו יכולים להיות שניים ניטרליים ועוד צבע אחר שמוסיף חיות ועניין, או צבע אחד ניטרלי, ושני צבעים שמוסיפים עניין. כיצד יודעים איזה צבע להוסיף? זה מוביל אותי לנקודה הבאה.
 
3. שילוב עם המדיה שלנו – המדיה שלנו היא מכלול התמונות והסרטונים שיש לנו בפרסום או באתר. נסו להסתכל ולראות אם יש צבעים שחוזרים על עצמם. לדוגמא, אם אתם מעלים תמונה שלכם, ויש שם צבע דומיננטי, השתמשו בו. אם בלוגו שלכם יש גוון בולט שחוזר על עצמו, זו גם אפשרות. חשוב שהצבעים שבאתר שלנו והצבעים של התמונות ידברו אחד עם השני, כדי שהכל יראה כמו יצירה אחת. אבל כמובן שלראות צבע צהוב בתמונה, ולבחור צהוב אקראי מהאפשרויות האוטומטיות שוויקס או וורדפרס מציעות, זה לא יעשה את העבודה. לכל צבע יש שלל גוונים שונים. למזלנו, ניתן לדגום בקלות כל צבע ולדעת בדיוק מה המספר הסידורי שלו. אם את משתמשים בפוטושופ או בתוכנת עריכת תמונות אחרת, אתם כנראה כבר מכירים את דוגם הצבע. אם אין לכם תוכנה כזו, יש המון אתרים באינטרנט שיכולים לעזור לכם. לדוגמא, האתר imagecolorpicker, נותן לכם אפשרות להעלות כל תמונה מהמחשב, ולדגום כל צבע בה.
 
4. שילוב צבעים שאינם ניטרליים – כיצד יודעים לעשות זאת? גלגל הצבעים הוא התשובה לכך. כן, אותו גלגל שאנו מכירים מהגן ומבית הספר היסודי. צבעים זו תורה שלמה, אבל יש שני כללי אצבע שיכולים לעזור לכם: כדי לבחור שני צבעים מתאימים אתם יכולים לבחור שני צבעים שנמצאים צמוד אחד לשני בגלגל. לדוגמא, אדום וכתום. הכלל השני הוא לבחור שני צבעים מנוגדים בגלגל (כאלו שנמצאים אחד מול השני). לדוגמא, סגול וצהוב. את כל הצבעים בגלגל ניתן להבהיר (על ידי הוספת צבע לבן) או להכהות (על ידי הוספת צבע שחור), ועדיין הם יתאימו.
 
5. התוכן העיקרי של האתר או הפרסום צריך להיות בצבע ניטרלי, אבל כדאי לא להיתפס על הרעיון של כיתוב שחור או לבן. הרבה אנשים חושבים שזהו צבע הכתב הכי ברור ואסתטי. נסו במקום כתב שחור, לשנות את צבע הכתב לאפור כהה (אפור שהוא כמעט שחור). לכאורה, לא רואים כמעט הבדל, אבל השינוי הוא מהותי במה שהאתר שלכם משדר.
 
6. רקעים – כשמדובר על פרסום קטן, אפשר יותר “להשתגע” עם הרקעים, אבל אם מדובר באתר, כדאי שהרקע יהיה ניטרלי, ועם איזשהו טוויסט. גם כשרוב הרקע הוא ניטרלי, נסו לשחק מעט עם הגוונים שלו: לא לבן, אלא אוף-ווייט, לדוגמא. הטוויסט יכול להיות טקסטורה מעניין או איזשהי זריקה של צבע מרעננת באחת הפינות. הדוגמאות לכך הן אינסופיות, והמבחן הכי טוב הוא מבחן התוצאה: האם אנשים מקליקים על הפרסום שלכם? האם הרבה אנשים שוהים פחות מחמש שניות באתר שלכם? האם אנשים מדפדפים לעמודים נוספים באתר שלכם?
 
7. וטיפ אחרון: אם אתם מרגישים מחוסרי השראה, כנסו לאתר coolors.co והתחילו לדפדף שם בין פלטות צבעים. לחצו על הכפתור Generate ואז על מקש הרווח כדי להחליף פלטות. מצאתם צבע שאתם אוהבים אבל מחפשים צבעים אחרים להתאים איתו? לחצו על הציור של המנעול, וכל שאר הצבעים בפלטה יתחלפו, חוץ מהצבע הנוכחי.
 
בפוסט הזה ניסיתי לתת כמה כללי אצבע שתוכלו לעקוב אחריהם במידה ואתם בונים אתר. עם זאת, צבעים זוהי תורה שלמה, וכדי לעשות זאת באמת טוב, כדאי לפנות לאיש מקצוע. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר דרך הטופס שנמצא בסוף הפוסט.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

הגרלות בעמודים עסקיים בפייסבוק הן פרקטיקה ידועה כדי לנסות לעורר באזז סביב העסק או כדי להביא לו עוקבים חדשים. על פניו, זה נראה מעולה, עם זאת, כשבוחנים את הפרקטיקה הזו בשטח, מגלים כי הגרלות שכאלו לא רק שלא מעלות את המכירות בעסק, אלא הרבה פעמים פוגעות בעסק לטווח הארוך.
הקהל של Lions not Sheep הוא קהל רפובליקני אמריקאי ובניתוח הזה אראה לכם כיצד המותג פונה לקהל הזה בצורה לא פחות ממושלמת לטעמי.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון