נתקלתי בהמון בעלי עסקים שמציבים תיבת הרשמה למייל באתר שלהם, יוצרים רשימות תפוצה, ובסוף מנצלים אותה רק כדי לשלוח מיילים שבועיים.
בשנים האחרונות נושא רשימות התפוצה קיבל פוקוס בשל אחוזי הפתיחה הגבוהים שלו (מעל 20% ברוב התחומים, על פי דו”ח 2020 של Mailchimp). התחום הלך והתפתח והיום ברוב הממשקים אפשר לקבל אפשרויות עצומות ודו”חות מפורטים. אחת מהאפשרויות היא ליצור פלואו ללקוח.
מהו פלואו של מסע לקוח?
זה בעצם תהליך כלשהו שלקוח עובר, ומנוהל באוטומציות (ללא מגע ידי אדם), כדי להגיע למטרה מסוימת.
מה ניתן להגדיר?
לכל מערכת יש אפשרויות משלה, אבל הנה כמה אפשרויות:
1. שליחה של סדרת מיילים.
2. הגדרה של “דיליי” – מיילים שנשלחים רק לאחר X זמן.
3. הגדרה של תנאים – לדוגמא, לשלוח ללקוח את המייל הבא רק אם הוא לא פתח את המייל הקודם. דוגמא נוספת, לשלוח ללקוח את המייל רק אם יום ההולדת שלו מתקיים בחודש הקרוב.
4. הוספה לרשימות אחרות – אם התנאי מתקיים ללקוח אז להוסיף אותו לרשימת תפוצה נוספת.
5. תנאים מורכבים (and \ or) – לדוגמא, אם הלקוח פתח את המייל הקודם, והוא הצטרף לרשימה בשנה האחרונה, והוא גר בתל אביב או ירושלים, אז לשלוח לו את המייל הבא.
6. הבדל בין פתיחת מייל להקלקה על מייל – ניתן לעשות הפרדה בין לקוח שרק פתח את המייל ובין לקוח שגם לחץ על קישור בתוך המייל.
7. וכמובן, האהבה הגדולה של המשווקים – AB Testing.
והנה כמה דוגמאות למסעות לקוח קצרים:
1. פלואו “ברוכים הבאים”:
שלב א’: מייל “ברוכים הבאים לרשימה”.
שלב ב’: לאחר שלושה ימים לבדוק אם הלקוח פתח את המייל.
שלב ג’: אם הלקוח לא פתח את המייל, לשלוח לו מייל “ברוכים הבאים” נוסף.
2. פלואו לקופון ליום הולדת:
שלב א’: מייל שמבקש להזין את תאריך יום ההולדת שלו בטופס.
שלב ב’: אם יום ההולדת שלו מתקיים החודש לשלוח לו מייל עם קוד קופון לאתר.
שלב ג’: אם יום ההולדת שלו לא מתקיים החודש, לחכות חודש, לעשות את הבדיקה שוב ולשלוח את המייל במידה ורלוונטי.
3. פלואו “שכנוע נוסף למתעניינים”:
שלב א’: מייל פרסום של מוצר חדש באתר.
שלב ב’: לאחר שלושה ימים לבדוק אם הלקוח פתח את המייל, הקליק על הקישור, אבל עוד לא נכנס לרשימת תפוצה “קנה באתר”
שלב ג’: אם עונה על התנאי הקודם, לשלוח לו מייל נוסף עם תזכורת על המוצר החדש ו-Social proof או קוד קופון.
ועוד אינספור דוגמאות.
איך יודעים מה מתאים?
כמו תמיד, התשובה היא שכל עסק והאסטרטגיה השיווקית שנכונה לו.
אני מלווה בעלי עסקים להגדיל את ההכנסות שלהם מהדיגיטל, ואני עובדת בשיטה שמכוונת תוצאות (ליווי עד להגעה ליעד שהגדרנו). אם אתם מחפשים להגדיל את ההכנסות שלכם מהאונליין, ומרגישים שאתם צריכים עזרה או ליווי בנושא, שלחו לי הודעה בפרטי ונבדוק אם יש לי דרך לעזור לכם.