fbpx

איך יוצרים פלואו (flow) ברשימת תפוצה?

דורית סינגר

09/03/2021
415 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, שיווק
נתקלתי בהמון בעלי עסקים שמציבים תיבת הרשמה למייל באתר שלהם, יוצרים רשימות תפוצה, ובסוף מנצלים אותה רק כדי לשלוח מיילים שבועיים.
 
בשנים האחרונות נושא רשימות התפוצה קיבל פוקוס בשל אחוזי הפתיחה הגבוהים שלו (מעל 20% ברוב התחומים, על פי דו”ח 2020 של Mailchimp). התחום הלך והתפתח והיום ברוב הממשקים אפשר לקבל אפשרויות עצומות ודו”חות מפורטים. אחת מהאפשרויות היא ליצור פלואו ללקוח.
 
מהו פלואו של מסע לקוח?
 
זה בעצם תהליך כלשהו שלקוח עובר, ומנוהל באוטומציות (ללא מגע ידי אדם), כדי להגיע למטרה מסוימת.
 
מה ניתן להגדיר?
 
לכל מערכת יש אפשרויות משלה, אבל הנה כמה אפשרויות:
 
1. שליחה של סדרת מיילים.
 
2. הגדרה של “דיליי” – מיילים שנשלחים רק לאחר X זמן.
 
3. הגדרה של תנאים – לדוגמא, לשלוח ללקוח את המייל הבא רק אם הוא לא פתח את המייל הקודם. דוגמא נוספת, לשלוח ללקוח את המייל רק אם יום ההולדת שלו מתקיים בחודש הקרוב.
 
4. הוספה לרשימות אחרות – אם התנאי מתקיים ללקוח אז להוסיף אותו לרשימת תפוצה נוספת.
 
5. תנאים מורכבים (and \ or) – לדוגמא, אם הלקוח פתח את המייל הקודם, והוא הצטרף לרשימה בשנה האחרונה, והוא גר בתל אביב או ירושלים, אז לשלוח לו את המייל הבא.
 
6. הבדל בין פתיחת מייל להקלקה על מייל – ניתן לעשות הפרדה בין לקוח שרק פתח את המייל ובין לקוח שגם לחץ על קישור בתוך המייל.
 
7. וכמובן, האהבה הגדולה של המשווקים – AB Testing.
 
והנה כמה דוגמאות למסעות לקוח קצרים:
 
1. פלואו “ברוכים הבאים”:
 
שלב א’: מייל “ברוכים הבאים לרשימה”.
שלב ב’: לאחר שלושה ימים לבדוק אם הלקוח פתח את המייל.
שלב ג’: אם הלקוח לא פתח את המייל, לשלוח לו מייל “ברוכים הבאים” נוסף.
 
2. פלואו לקופון ליום הולדת:
 
שלב א’: מייל שמבקש להזין את תאריך יום ההולדת שלו בטופס.
שלב ב’: אם יום ההולדת שלו מתקיים החודש לשלוח לו מייל עם קוד קופון לאתר.
שלב ג’: אם יום ההולדת שלו לא מתקיים החודש, לחכות חודש, לעשות את הבדיקה שוב ולשלוח את המייל במידה ורלוונטי.
 
3. פלואו “שכנוע נוסף למתעניינים”:
 
שלב א’: מייל פרסום של מוצר חדש באתר.
שלב ב’: לאחר שלושה ימים לבדוק אם הלקוח פתח את המייל, הקליק על הקישור, אבל עוד לא נכנס לרשימת תפוצה “קנה באתר”
שלב ג’: אם עונה על התנאי הקודם, לשלוח לו מייל נוסף עם תזכורת על המוצר החדש ו-Social proof או קוד קופון.
 
ועוד אינספור דוגמאות.
 
איך יודעים מה מתאים?
 
כמו תמיד, התשובה היא שכל עסק והאסטרטגיה השיווקית שנכונה לו.
 
אני מלווה בעלי עסקים להגדיל את ההכנסות שלהם מהדיגיטל, ואני עובדת בשיטה שמכוונת תוצאות (ליווי עד להגעה ליעד שהגדרנו). אם אתם מחפשים להגדיל את ההכנסות שלכם מהאונליין, ומרגישים שאתם צריכים עזרה או ליווי בנושא, שלחו לי הודעה בפרטי ונבדוק אם יש לי דרך לעזור לכם.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

מה זה בדיוק ליד מגנט, איך הוא גורם לקהל שלנו להרגיש, האם הוא באמת עובד, והכי חשוב - מה החלופות אליו ואיך עושים את זה נכון?

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון