fbpx

איך לבנות חנות אונליין טובה?

דורית סינגר

01/10/2020
1069 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים
התקופה הזו, החל מתחילת 2020, היא תקופה שטרפה את כל הקלפים בהקשר של צרכנות, עסקים וקניות. העסקים שהצליחו לחלץ מהתקופה את המיטב, לא רק שלא ספגו הפסדים, אלא הרוויחו פי עשרות מונים. הנתונים אודות מכירות האונליין ב-2020 שונים ממחקר למחקר, אבל המגמה ברורה: ענפים רבים הגדילו את מחזורי הרכישה שלהם במאות אחוזים, ומחקר ספציפי הראה שכמות הרכישות אונליין שהייתה מתחילת שנת 2020 שוות ערך לכמות הרכישות שהייתה בשבע השנים שלפני כן.
 
אז מה השתנה?
 
1. חנויות היו סגורות למשך תקופה ארוכה, ולא נותרה ברירה אחרת אלא להזמין אונליין.
 
2. ההוראה לשמור על ריחוק חברתי שמרה אנשים רבים בבתים גם לאחר פתיחת החנויות.
 
3. הגיל השלישי, שעד תקופה זו, היה קהל שקשה להגיע אליו ולא ביצע הרבה רכישות אינטרנטיות, הפך להיות שחקן משמעותי בזירה.
 
4. השהות הארוכה בבית הביאה צרכים אחרים ממה שהיינו רגילים: הביקוש למוצרים טכנולוגיים, למכשירי כושר ביתיים, למוצרי היגיינה ואפילו למשחקי קופסא ולספרים – עלה לאין ערוך.
 
5. עולם התעסוקה השתנה כליל: הנתונים המדויקים לא מפורסמים, אבל נכון ליוני 2020, נרשמו בביטוח לאומי מעל למיליון מובטלים. הנתון הזה גרם לשינוי דרמטי במציאות שאנו מכירים. מאות אלפי אנשים התחילו לחפש כיוון תעסוקתי חדש או אפיקים נוספים להכנסה, ולכן הביקוש לקורסים דיגיטליים ולשיעורים אונליין עלה גם הוא באופן דרמטי.
 
6. הריחוק החברתי (שבולט במיוחד בתקופת הסגר) גורם לאנשים לחפש מקורות אחרים לסיפוק הצרכים החברתיים. אם בעבר הביקוש למפגשי אונליין לא היה גבוה במיוחד, היום רואים ביקוש גבוה ל”חוגי זום”, למפגשים אינטרנטיים ולכל הפלטפורמות שמאפשרות יצירה ושמירה על קשרים אנושיים גם מרחוק.
 
אז מה זה בעצם אומר לגבינו, בעלי עסקים?
 
ראשית חשוב להבין כי התקופה הזו טרפה את הקלפים, אבל גם כאשר המצב יחזור להיות נורמלי (ואני כבר מחכה לרגע שאוכל לספור את הימים לכך), המציאות שלנו השתנתה. אנשים רבים ומגזרים רבים הבינו את היתרונות שברכישות האינטרנטיות, והתחילו אף לשלוט בפלטפורמות ברמה גבוהה. המחסומים לרכישות אינטרנטיות ירדו כליל בתקופה הזו, והם לא יחזרו. היתרונות של עולם האונליין התבלטו בתקופה הזו, והם צפויים להישאר. כלומר, חשוב להבין שהמצב הנוכחי הוא לא מצב זמני.
 
הרבה בעלי עסקים מתקשרים אלי ומספרים לי על כמה שהם כועסים על עצמם שהם לא השכילו לעשות את המעבר לדיגיטל כבר בתחילת התקופה, אבל אני תמיד מתעקשת ומסבירה שהמציאות הזו כאן כדי להישאר, והמעבר לדיגיטל הוא כבר לא עניין של בחירה או העדפה אישית. כל בעל עסק שרוצה שהעסק שלו ימשיך לחיות ולהרוויח כסף בשנים הקרובות חייב לפתח גם פלטפורמת מכירה אינטרנטית.
 
עם זאת, מכירה אינטרנטית בתקופה הזו כוללת אלמנטים ייחודיים, שחשוב לתת עליהם את הדגש, כדי באמת לנצל את התקופה לצורך עלייה בהכנסות. אז הנה חמישה טיפים שיכולים לעזור לכם:
 
1. דיוק של קהל היעד – הדיוק הזה היה חשוב מאז ומתמיד לכל עסק שרוצה באמת להצליח, אבל בתקופה הזו הוא קריטי. לכל קהל יעד בתקופה הזו יש הרגלי צריכה אחרים לגמרי: הורים לילדים צעירים יחפשו מוצרים שיספקו תעסוקה לילדים בגיל הרך, אנשים בגיל השלישי יחפשו אתר נוח לרכוש מוצרי בסיס מבלי לצאת מהבית, עובדים חיוניים יתמקדו במוצרי היגיינה, אנשים שעובדים מהבית יחפשו ציוד טכנולוגי איכותי לפגישות, ואלו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג.
 
פגשתי לא מעט בעלי עסקים שכששאלתי אותם מי קהל היעד שלהם, הם ענו לי “נשים” או “הורים”, אבל אני תמיד מסבירה שהדיוק הזה הוא קריטי במיוחד בתקופה הזו.
 
2. היו רלוונטיים – בהקשר לסעיף הקודם ולרוח התקופה, רלוונטיות חשובה מאין כמותה. פגשתי לא מעט בעלי עסקים שרוצים לקדם ולמכור את בגדי הים שלהם או את ציוד הקמפינג שלהם בתקופה הזו. גם את המוצרים האלה יהיה מי שיקנה, במיוחד אם המחיר שלהם אטרקטיבי בגלל התקופה, אבל הכל שאלה של ניהול משאבים.
 
האתר שלנו הוא משאב מוגבל, ואנחנו רוצים למקד את הלקוח כמה שיותר ולגרום לו לרכוש. אם הלקוח הגיע לעמוד הראשי באתר שלכם והוא בחלק של המוצרים המומלצים, אוהל ופנס ראש, כבר, ככל הנראה, פספסנו רכישה אופציונלית. דמיינו, לעומת זאת, שאותו חובב טיולים רואה בעמוד הראשי ספר לזיהוי פטריות או משחק לזיהוי טביעות אצבע של בעלי חיים, כבר הצלחנו להפוך את החנות שלנו לרלוונטית, גם לקהל היעד אבל גם לתקופה.
 
ובהקשר הזה אני חייבת לתת טיפ נוסף – הבאזז סביב המסכות ירד כבר לפני כמה חודשים, ואנשים היום כמעט ולא קונים מסכות (כיוון שיש להם מסכת בד שרכשו, ואחת או שתיים מספיקות להן, או שהם קונים את המסכות החד פעמיות שנמכרות בגרושים בכל סופר). אכן היה להיט מטורף של מסכות באזור מרץ-אפריל, ומי שהשכיל (והצליח) למכור מסכות בתקופה הזו גם עשה רווח יפה, אבל כיאה לכל טרנד, גם הטרנד הזה חלף, ואני ממש ממליצה להפסיק להשקיע את המאמצים במכירת מסכות.
 
3. נהלי משלוחים והחזרות ברורים – בתקופה זו מהירות המשלוח והתנאים שלו הם קריטיים. הצרכים של הלקוחות שלנו בוערים היום יותר מאי פעם: אמא שצריכה משחק שיעסיק את הבן שלה, צריכה אותו עכשיו ולא לעוד שבועיים; מישהו שיש לו פגישות זום כל היום צריך מצלמת רשת איכותית כבר למחר, ולא לעוד כמה שבועות.
 
אני מאוד ממליצה ללקוחות שלי, שגם אם עלויות המשלוח גבוהות יותר, שינסו לספק את המוצרים במהירות האפשרית ובמשלוח עד הבית (כך שאנשים לא יצטרכו לצאת מהבית או להפר סגר בגלל איסוף חבילה).
 
בנוסף, בגלל כל אי הוודאות של התקופה, משפט קטן שתוסיפו באתר יכול לשנות את כללי המשחק לטובתכם: ציינו את העובדה שהלקוח זכאי להחזר במידה ומכל סיבה החבילה לא תגיע אליו. בפועל, רוב החבילות יגיעו ללקוחות, ומדובר, במקרה הכי גרוע, בהוצאה קטנה. עם זאת, המדיניות הזו תורמת בעשרות אחוזים להגדלת ההמרות באתר, כיוון שהיא נותנת בטחון ללקוח (שחשוב במיוחד בתקופה הזו) וגם מאוד עוזרת להגדלת ההמרות באופן ספציפי בקרב הגיל השלישי, שמאוד חושש מהונאות רשת.
 
4. היגיינה – נושא ההיגיינה הפך להיות נושא שמדובר רבות, ועבור אנשים רבים זהו נושא מהותי. במידה ואתם מוכרים מוצרי מזון, מוצרים לילדים בגיל הרך, או מוצרי קוסמטיקה, חשוב מאוד לציין בתקופה הזו שהחנות שומרת על כללי התו הסגול, ושכל המוצרים עומדים בתקנים הנדרשים ונארזים תוך הקפדה על מסיכות וכפפות. כך אנחנו יכולים להוריד התנגדויות וחששות של לקוחות לפני הרכישה.
 
5. נצלו את האסקפיזם של התקופה – אין מה לעשות, רכישות אינטרנטיות בתקופה הזו הן כבר מעבר לצרכים של אנשים, אלא הן נהפכו לסוג של בילוי או בריחה. מצד אחד, אנשים רוכשים יותר ומבלים יותר זמן בחנויות אינטרנטיות. אך מהצד השני, יש מודעות הרבה יותר גבוהה למחירים: גם בשל המצב הכלכלי המורכב במדינה וגם בגלל שאנשים מבלים המון זמן בגלישה בחנויות אינטרנטיות. הטיפ שלי הוא להיות תמיד מודע למחירים המקבילים בשוק. זה ממש לא אומר שחייבים להיות הכי זולים, אבל אם המחירים שלכם יקרים יותר מהמתחרים שלכם, חשוב שתדגישו ללקוחות את הסיבה לכך: האם המוצר שלכם הוא איכותי יותר? האם מקבלים בתמורה למחיר הגבוה יחס אישי ומקצועיות?
 
אני מקווה שהפוסט עזר לכם ושתצליחו בעזרתו לשפר את החנות שיש לכם או שתצליחו בעזרתו לבנות חנות מוצלחת ורווחית בתקופה הזו. אם אתם מרגישים שאתם רוצים עזרה בבניית האתר, ואתם רוצים שהוא יהיה באמת ברמה הגבוהה ביותר כדי שיצליח להיות רווחי ולהגדיל את ההכנסות שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלי דרך הטופס שנמצא בתחתית הדף.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

כשמבינים את המאפיינים המשותפים של הדור, כשמדייקים את הפנייה וכשמבינים את המניעים העמוקים ביותר של הדור שאתם פונים אליו, אתם מצליחים להפוך את אתר האיקומרס שלכם לאתר שממיר יותר.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון