fbpx

איך מגיבים בפוסטים שתייגו אתכם?

דורית סינגר

16/03/2021
656 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: סטוריטלינג, שיווק
איך כותבים תגובה בפוסט שגורמת לאנשים לרצות לפנות אליכם?
 
בדרך כלל אסטרטגיית הפרסום בפייסבוק היא אסטרטגיית push. כלומר, כאשר אנשים לא חיפשו אתכם, אבל פרסמתם משהו שעניין אותם והם החליטו לפנות אליכם. עם זאת, מדי פעם קורה הדבר ההפוך: אנשים מחפשים מוצר או שירות מסוים, הם פונים לעזרת קבוצה מסוימת שתעזרו להם למצוא את האדם הנכון עבורם, ומחליטים לכתוב פוסט. במקרה יתכן שמישהו, מכר שלכם או לקוח, תייג אתכם בפוסט. הזדמנויות כאלו נקראות אסטרטגיות Pull. כלומר, לקוח חיפש שירות מסוים ונתקל בשם שלכם.
 
ולמרות שזו הזדמנות עסקית נהדרת, אני רואה המון בעלי עסקים מפספסים את ההזדמנות הזו בכך שהם פשוט עושים לייק לתגובה בה תייגו אותם, או כותבים תגובה קצרה של “מוזמן לפנות”.
 
למה זה שקול?
 
זה שקול לאדם שמסתובב במדרחוב שבו יש מספר חנויות נעליים, ואתם במקרה הבעלים של אחת מחנויות הנעליים במדרחוב. האדם שנמצא במדרחוב מחפש נעליים כי שלו עומדות להיקרע, והוא מחפש לאיזו חנות ספציפית להיכנס. אך כשהוא עומד מול החנות שלכם, הוא רואה חלון ראווה מוחשך, דלת סטנדרטית עם תמונה שלכם עליה ושלט המורה “פתוח”.
 
והרי הייתה לכם את כל ההזדמנות שבעולם לבצע מכירה: האדם כבר ידע שהוא צריך נעליים (לא היה צריך לשכנע אותו), הוא כבר היה ברחוב שלכם, ואפילו עמד בכניסה לחנות שלכם, וכל מה שבחרתם לעשות זה לשים שלט “פתוח” על הדלת?
 
ככה זה מרגיש כשבעלי עסקים כותבים כתגובה לפוסט “מוזמן לפנות”.
 
אז מה כן עושים?
 
אם כבר תייגו אתכם בפוסט זה אומר שיש מישהו שהמליץ עליכם וזו כבר נקודת פתיחה טובה, אבל היא לא מספיקה. אתם צריכים לכתוב גם דברים נוספים בתגובה שיגרמו לאדם שכתב את הפוסט לפנות דווקא אליכם.
 
איך עושים את זה?
 
1. פנו באופן ישיר אל כותב הפוסט ותייגו אותו. התיוג גורם לכך שהאדם יקבל התראה (וכך ישים לב אליכם יותר), וכתיבת שמו הפרטי של האדם גורם לתחושה של קשר אישי.
 
2. הציגו את עצמכם – הסבירו במשפט מי אתם ומה אתם עושים. לדוגמא, “קוראים לי מיכאל כהן ואני מתמחה בתיקון מקררים”.
 
3. קראו את הפוסט לעומק, והתייחסו אל הדברים שכותב הפוסט כתב. לדוגמא, אם בפוסט כתוב “אני מחפש מדריך כושר כדי לחזק את חגורת הכתפיים שלי”, התייחסו אל מה שהוא אמר! אתם יכולים לכתוב לדוגמא “קוראים לי רונה, אני מדריכת כושר, ואני מתמחה באימונים שמחזקים את הגוף (כולל חגורת הכתפיים כמובן)”. כשאתם מתייחסים למה שכותב הפוסט ביקש זה גורם לכותב להרגיש שהתעמקתם באמת במה שהוא מחפש והקדשתם זמן לקרוא את מה שהוא כתב.
 
4. הרימו לעצמכם – כתבו את תחום המומחיות שלכם, הציגו את הניסיון שלכם, או אם כמה תייגו אתכם, לגמרי אפשר להדגיש את זה שוב ולהגיד “כמה לקוחות מקסימים שלי תייגו אותי אז אציג את עצמי”, לדוגמא.
 
5. חשבו על מה אתם משדרים – הראו בתגובה התלהבות, התעניינות או סקרנות. כל אלה הן תכונות חיוביות שמושכות אנשים. כתבו, לדוגמא, “הפרויקט שלך נשמע לי ממש מעניין! אשמח שנשוחח ולשמוע יותר על מה מדובר ואם יש לי איך לעזור”.
 
והנה תגובה מלאה כדוגמא (אני מבטיחה לא לזקוף קרדיט עליה):
 
נניח וכתבתי פוסט בקבוצה של אילוף כלבים (סיפור אמיתי):
 
היי, אני מחפשת מאלף מאזור חיפה. יש לי כלבה תוקפנית שגורמת לטיולים איתה להיות סיוט. אשמח להמלצות ולהפניות.
 
ככה נראית תגובה שלא גורמת לי לפנות אל המאלף:
 
“היי, מוזמן להתקשר”
(הוא אפילו לא הסתכל על השם כדי לראות שאני בחורה).
 
ככה נראית תגובה שגורמת לי לפנות אל המאלף:
 
“@Dorit Singer
היי דורית,
תודה למאי שתייגה אותי בפוסט (ותודה על ההמלצה החמה!).
 
קודם כל כלב תוקפן זה תמיד קשה ובהחלט הופך את הטיולים למאתגרים מאוד, אבל לשמחתנו, אפשר לעזור ולטפל בזה.
קוראים לי אביחי ואני מאלף כלבים מחיפה. יש לי ניסיון רב בטיפול בכלבים תוקפניים ואני מגיע גם לתוצאות ולשיפור ברמה גבוהה איתם.
כלבים תוקפניים זה מאוד קשה, אבל יש הרבה סיפוק כאשר מגיעים להצלחות איתם.
אשמח לשוחח איתך ולראות אם אוכל לעזור לך. מוזמנת לפנות בפרטי”.
 
מה אביחי עשה בתגובה הדמיונית?
 
1. תייג אותי ופנה אלי אישית בשם.
 
2. התייחס לבעיה שכתבתי וכך הראה לי שהוא קרא את הפוסט.
 
3. הציג את עצמו והראה שהוא עונה על הקריטריונים שחיפשתי (שהוא גר בחיפה).
 
4. הציג את המומחיות שלו, שמתכתבת גם עם הצרכים שלי.
 
5. הראה התלהבות בטיפול בצורך שלי (כשהוא כתב שיש סיפוק בעבודה הזו).
 
וזו תגובה שעושה את העבודה שלה!

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

איך בונים מותג אופנה מצליח ב-2024? במאמר הזה אני סוקרת שלוש אסטרטגיות שיווקיות עולמות האופנה. בין אם אתם רק מתחילים או שכבר מוכרים בהצלחה - המאמר הזה ייתן לכם הבנה מעמיקה למה אנשים קונים ממכם וכיצד לקחת את המותג שלכם לשלב הבא

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון