fbpx

אל תזניחו את העיצוב

דורית סינגר

01/06/2021
488 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, חווית משתמש, עיצוב
עיצוב בשנים האחרונות מקבל משמעויות הרבה יותר רחבות מבעבר, וכיום כשמדברים על “עיצוב מוצר” או “עיצוב ממשק”, נוגעים בנקודות רבות מעבר להיבט האסתטי: חווית משתמש, שמישות ועוד. אבל בפוסט הזה אני רוצה לחזור רגע למשמעות הפשוטה ביותר של המילה “עיצוב”: אסתטיקה. היום, בעידן ה-MVP, שחברות רבות מוציאות את המוצר המינימלי ביותר לשוק, הדבר הראשון שנזנח הוא העיצוב, בגלל הטענה שהדבר הכי חשוב במוצר הוא השימוש בו והצורך שהוא עונה עליו.
 
אז אתחיל בלומר שאני לחלוטין מסכימה שבשלב בדיקת הרעיון, הנראות היא לא הדבר שיש להשקיע בו את המשאבים המוגבלים של העסק. עם זאת, בשלבים המתקדמים יותר, מוכח מחקרית שעיצוב (או יותר נכון, אסתטיקה) יכולה להגדיל את המכירות שלכם, לגרום לקהל שלכם להעדיף אתכם על פני מתחרים, ואפילו להתעלם מחסרונות שיש לכם במוצר.
 
הנה מה שמחקרים גילו:
 
בספר “עיצוב אמוציונלי” נכתב שגם כאשר הקהל התבקש לבחון את הפונקציונליות של מוצר כלשהו, הוא הושפע רבות מהעיצוב שלו:
 
1. התעלמות מבעיות – במחקר גדול שנעשה בנושא, נתנו לאנשים לבצע משימות באתר בעל עיצוב אסתטי ומרשים, אך עם מספר בעיות קטנות בממשק. סרטוני המשתמשים הראו שלמרות שאחוז גבוה מהאנשים הסתבך מספר לא מועט של פעמים בביצוע המשימות הפשוטות, כששאלו אותם על הממשק וביקשו מהם משוב עליו, הרוב הגדול דווקא הגיב בחיוב על האתר וציין לטובה באופן ספציפי את הממשק (UI), למרות שהיו בו מספר באגים.
 
2. יתרון יחסי על המתחרים – נעשו לא מעט מחקרים על ההצלחה של Apple, ואחת השאלות הגדולות ביותר בתחום היא מדוע אנשים מוכנים לשלם הרבה יותר כסף על מוצר שהוא במקרה הטוב מעט טוב יותר מאחרים, ובמקרה הפחות טוב, בדיוק באותה רמה כמו של המתחרים. רבות דובר על העבודה הנפלאה שאפל עשו בתחום בניית המותג שלהם, אבל היבט נוסף שמייחסים בדרך כלל להעדפה של אנשים את המוצרים של אפל היא הטיית האסתטיות-שמישות. בדיוק ההטייה שתיארתי היא זו שגורמת לאנשים לייחס יתרונות שימושיים למוצר בגלל סיבות אסתטיות.
 
3. הגדלת מכירות – וגם בתחום הזה, בדקו מה הנטייה של אנשים לרכוש כתלות באסתטיות ובעיצוב של האתר. במחקר הזה התגלה כי יש גבול של UX, שמתחתיו, לא משנה עד כמה העיצוב יהיה נפלא, אנשים יעדיפו לא לקנות. עם זאת, כל עוד חווית המשתמש היא חוויה טובה, התגלה במחקר כי לעיצוב יש משמעות רבה ברצון של המשתמשים לקנות, וכי משתמשים העדיפו לקנות יותר מוצרים ובסכומים יותר גבוהים, לעומת אתרים שלא נראים טוב מבחינה אסתטית.
 
אז בתקופה שבו ה-UX והתוכן תופסים את רוב ההשקעה באתר, כדאי להחזיר עטרה לישנה ולשים את העיצוב במקום הראשון יחד עם חווית המשתמש והתוכן.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

השחקן הכי גדול לבגדי יוגה בעולם הוא Alo-Yoga. תקציבי ענק, דומיננטניות בשוק, עבודה מטורפת עם משפיענים והרבה ותק. אז איך מתחרים במותג כזה?

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון