fbpx

דרך מהירה לשדרוג תמונות ותכנים: עשרה פונטים חינמיים להורדה

דורית סינגר

25/03/2021
393 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, עיצוב
דרך מהירה לשדרוג תמונות ותכנים: עשרה פונטים חינמיים להורדה (לא של גוגל פונטס!)
 
יש גבול דק בעולם הפסיכולוגיה בין חזרתיות שגורמת לנו ליהנות ממשהו (כמו פזמון שחוזר על עצמו כמה פעמים בשיר) ובין חזרתיות שגורמת לנו להשתעמם (כמו שיעור מתמטיקה בעל אותו מבנה במשך 3 שנות תיכון). הגבול הזה הוא כמובן נוגע לכמות שאותו אלמנט חוזר.
 
אחד הדברים שנמאסים עלינו בקלות בתחום הדיגיטל הוא פונטים. מעבר לעניין האסתטי שמשתדרג עם השנים (כבר כמעט לא ניתן לראות אתרים שמשתמשים ב-Arial), יש גם אלמנט חזק של שחיקה.
 
כשמדובר על טקסט עם הרבה מלל, אני תמיד ממליצה להיצמד לקלאסיקות (שידועות ככאלו שניתן לקרוא במהירות ובצורה נעימה וזורמת): פונט סנס-סריפי כדוגמת Open-Sans Hebrew או “רוביק” הפופולרי. כמובן, העסקים הגדולים משתמשים בפונטים יפיפיים בתשלום, כדוגמת “אלמוני צר” שתפס תאוצה גדולה.
 
עם זאת, בכותרות שלנו או כאשר מדובר על טקסט קצר (בין מילה-שתיים ועד משפט), בהחלט ניתן להראות יצירתיות גדולה יותר.
 
אז איך בוחרים פונט “מיוחד” לכותרות שלנו?
 
1. כאשר רוצים לשדר היבט משעשע, קליל או ילדותי מעט – ניתן לבחור בפונטים בכתב דפוס מעט עגלגלים, כדוגמת “ג’ימבורי” של הפונטון. בדרך כלל כשיש שימוש בקופי קליל יותר, נהוג להשתמש בפונטים כאלה. לדוגמא, אם יש לכם תוכן להורדה באתר, וכדי להוריד אותו המשתמש צריך ללחוץ על כפתור שכתוב עליו “יאללה, לחץ עלי כדי לקבל את הקובץ”, בהחלט יהיה מתאים להשתמש בכתב דפוס עגלגל.
 
2. כאשר רוצים לשדר בוטיקיות או מסורתיות – אפשר להשתמש בכתב דפוס בעל מראה עתיק. דוגמא לכך הוא הפונט “יידישקלט” של פונטימונים.
 
3. כאשר רוצים לשדר יחס אישי – ניתן להשתמש בנקודות מסוימות בכתב יד. כתב יד הוא יותר קשה לקריאה, ולכן צריך לבחור היטב היכן למקם אותו. גם בכתב יד יש המון ניואנסים: יש כתב יד מקושקש שנותן תחושה של כתיבה במחברת, כמו “הפיל הכחול” של “הפונטון”, ויש כתב יד מאורגן יותר, שמשדר סדר וארגון, כמו “לואיז” של אופיר שביט.
 
מספר כללי אצבע לשימוש בפונטים:
 
1. עד שני פונטים באלמנט אחד – שמרו על כלל האצבע של (עד) שני פונטים. זה נכון לגבי אתר, תמונת תוכן, לוגו, מצגת ועוד.
 
2. התאמה של הפונט למה שאתם רוצים לשדר – על פי העקרונות שכתובים מעלה.
 
3. מעבר לעניין האסתטי, UX (חווית משתמש) הוא הערך העליון – ודאו שכל הטקסט נעים לעין וקריא (חפשו בגוגל תמונה של הלוגו “שר המשקים” ותראו איך ניתן להתבלבל ולחשוב שכתוב בו משהו אחר).
 
הקובץ עם השמות של כל הפונטים החינמיים זמין להורדה בכפתור מטה.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

השחקן הכי גדול לבגדי יוגה בעולם הוא Alo-Yoga. תקציבי ענק, דומיננטניות בשוק, עבודה מטורפת עם משפיענים והרבה ותק. אז איך מתחרים במותג כזה?

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון