fbpx

הסיפורים שהצילומים שלכם באתר מספרים

דורית סינגר

04/01/2021
820 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
איך מספרים סיפור דרך תמונות ואיך אפשר להגדיל בזכות זה את המכירות והפניות שלנו מהאתר?
 
אז מה זה אומר בעצם לספר סיפור?
 
סיפור הוא אמצעי להעברה של מסרים. הדרך שבה סיפור בא לידי ביטוי יכול להיות במגוון דרכים, ובעולם השיווק מייחסים את אמנות סיפור הסיפורים (Storytelling) לדרך שבה אנו יכולים להעביר לקהל היעד שלנו מסרים בצורה עקיפה, מבלי לומר את הברור מאליו.
 
למה שנרצה להעביר מסרים בצורה עקיפה?
 
א. אמינות – מסרים שאנחנו מאתרים לבד מרגישים לנו אמינים יותר, בהשוואה למסר ישיר.
 
ב. עניין – מסרים שמגיעים בצורה עקיפה מוסיפים עניין כיוון שהקורא צריך להסיק מסקנות בעצמו ולהתאמץ כדי לרדת לשורשם.
 
ג. מסרים חזקים – סיפור יכול לתאר תמונה הרבה יותר מלאה ולהעביר את המסר בצורה הרבה יותר חזקה. הסיבה לכך היא שסיפור עובד על דוגמאות. דוגמאות עובדות הרבה יותר מסיסמאות. לדוגמא, אם אני רוצה להגיד שאני אוהבת את המקצוע שלי, זה ישמע מאוד יבש. אבל ברגע שהמסר הזה נכנס בתוך סיפור, שממש מדגים על ידי דוגמאות מהחיים: כיצד אני שמחה לקום בבוקר, לדוגמא, המסר יעבור בצורה הרבה יותר חזקה.
 
אז כמובן אחת הדרכים להעביר סיפור היא על ידי טקסט. עם זאת, רוב המסרים שלנו בדיגיטל עוברים בצורה ויזואלית (מחקרים בתחום הUX מדברים על יחס העדפה של 70 אחוז תוכן ויזואלי לעומת 30 אחוז של תוכן כתוב). לכן, מעבר לתוכן הכתוב אצלכם באתר וברשתות החברתיות, התמונות שאתם משתמשים בהן מספרות סיפור גם כן. חשוב להיות מודעים לכך, כי אנחנו רוצים לשלוט במאה אחוז במסרים שעוברים בנכסים הדיגיטליים שלנו.
 
אז איך גורמים לתמונה לספר את הסיפור שאנחנו רוצים?
 
1. שפת גוף – בעבר הייתה תפיסה מאוד נוקשה לגבי שפת גוף “נכונה”. לימדו בכל מיני קורסים כיצד הכי נכון להישיר מבט, להשאיר שפת גוף פתוחה, להסתכל למצלמה וכו’. היום התבניות האלה נשברו ולמעשה, צריך לבחור את שפת הגוף לפי מה שרוצים לשדר. לעתים מבט ישיר למצלמה יהיה הכי נכון, ולעתים נרצה דווקא לא להסתכל למצלמה, נרצה לשלב ידיים או לעשות שלל דברים עם הגוף שלנו שהם לאו דווקא “לפי הספר”.
 
איך מחליטים מה תהיה שפת הגוף?
 
מחליטים קודם כל מה רוצים שהתמונה תשדר. האם ארצה לשדר בטחון, או אולי קלילות? אולי חשוב לי לשדר אמינות? ברגע שמחליטים מה רוצים שהתמונה תספר עלינו, יהיה אפשר להחליט מה שפת הגוף המתאימה.
 
2. לוקיישנים – המיקום שבו אנו בוחרים להצטלם גם מספר ללקוחות שלנו עלינו. אם אנחנו בוחרים להצטלם במשרד שלנו, אז איך נראה המשרד? האם הוא מסודר ומינימליסטי או שהוא צבעוני ומלא בחפצים? הרבה פעמים אנחנו בוחרים להצטלם במקום מסוים כדי לספר ללקוחות שלנו על האופי שלנו. לדוגמא, צילום בחיק הטבע מספר עלינו שאנחנו אוהבי חוץ. דוגמא נוספת היא שצילום על הספה בבית משדר ביתיות ואנושיות.
 
3. אקססוריז – מה יהיה איתנו בתמונה? מחברת ועט ישדרו התעמקות, ולעומת זאת, כוס קפה תשדר קלילות. האקססוריז בתמונה נותנים לקהל גם הזדמנות להכיר את החיים האישיים שלכם וליצור חיבור דרך זה. לדוגמא, אם תצטלמו ליד הגיטרה שלכם, זה יספר לקהל שלכם שאתם גם עוסקים במוסיקה. אם תצטלמו ליד תמונה מאחד הטיולים שלכם, זה יספר ללקוחות שלכם על מקומות שהייתם בהם. כל הדברים הללו הם הזדמנות ליצור חיבור בינאישי עם הלקוחות.
 
4. אנשים – צילומי תדמית לא חייבים להיות סוליסטים. במידה ובוחרים להצטלם עם עוד אנשים, זה גם מספר לקהל שלנו עלינו. בעלי עסקים שמצטלמים עם הילדים שלהם משדרים חום ואנושיות. בעלי עסקים שמצטלמים עם הצוות שלהם משדרים הוכרת תודה, ובעלי עסקים שמצטלמים עם הלקוחות שלהם משדרים אמינות.
 
אז איך הכי נכון להצטלם?
 
התשובה היא כמובן שאין דרך “נכונה” ו”לא נכונה”, אלא הכל תלוי בסיפור שאתם רוצים לספר עליכם.
 
איך יודעים מה הסיפור שאני רוצה לספר על עצמי?
 
1. מבינים לעומק מה הייחודיות שלכם – אם יש עוד מאות עסקים שעושים את מה שאני עושה, אבל חלק מהייחודיות שלי היא בכך שאני נותנת יחס אישי לכל לקוח, התמונות שלי צריכות לשדר את זה. במקרה כזה תמונות “קרות” ורציניות לא יעשו את העבודה ולא ישדרו את הייחודיות שלי. לעומת זאת, תמונות שלי מחייכת, תמונות שלי מהבית שלי ותמונות שלי עם לקוחות, דווקא ישרתו מצוין את המטרה.
 
2. מתכננים – עורכים רשימה, בצורה אינטואיטיבית, של מה הייתם רוצים שהלקוחות שלכם יחשבו עליכם ועל העסק שלכם. רשימה אינטואיטיבית שכזו יכולה מאוד לעזור להביא לידי ביטוי ערכים שחשובים לכם.
 
3. בודקים תגובות מהסביבה – פשוט מתחילים להקשיב ללקוחות שלכם. למידה היא חלק חשוב ובלתי נפרד משיווק, וכששואלים את הלקוחות שלנו למה הם החליטו לפנות אלינו, לפעמים מקבלים תשובות מפתיעות.
 
הנה חלק מהתשובות שאני קיבלתי:
 
“ראיתי את התמונה שלך עם הכלב שלך וחשבתי שיהיה לנו חיבור טוב כי גם אני אוהבת כלבים”
 
“נראית לי אנושית”
 
“שידרת לי מצד אחד מקצועיות ומצד שני גם קצת קלילות”
 
“אני אוהבת אנשים שמחייכים”
 
ולבסוף, למה צילום מקצועי הוא חלק אינטגרלי מתוכנית העבודה אצלנו?
 
כשאנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק ומתכננים איך זה יבוא לידי ביטוי בנכסים הדיגיטליים של העסק, אנחנו ממש יורדים לפרטים הקטנים של מה העסק פותר לקהל היעד שלו, למה שהקהל יבחר דווקא בו, ומתוך כך אנחנו מבינים מה המסרים שאנחנו רוצים שהעסק ישדר בדיגיטל. כשכל הנכסים (העמודים ברשתות החברתיות, האתר, המיילים, הלוגו ואפילו הצעות המחיר) מדברים את אותה השפה ואת אותו הסיפור, הקהל מרגיש שיש מסר אחיד שחוזר שוב ושוב. לכן אנחנו מאמינים שמקום שיוצר את הנכסים הדיגיטליים עבור עסק, צריך לעשות את הכל במקום אחד: תוכן, נראות, עיצוב, חוויית משתמש וגם צילומים.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

כשבעלי שירות מבטיחים הבטחות, עולות מספר סוגיות אתיות, וחשוב לשים עליהם את הדעת. האם זה מוסרי להבטיח הבטחות שכאלה? איך נותנים הבטחות בצורה כנה ואמיתית? והכי חשוב, איך תדעו בעצמכם לשאול את השאלות הנכונות בכדי לדעת אם נותן השירות שלפניכם הוא כנה ואמיתי.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון