fbpx

פעולה אחת שמשפרת את המכירות של הקורס הדיגיטלי ב-40%

דורית סינגר

21/03/2021
870 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: חווית משתמש, שיווק
קורסים דיגיטליים הם הלהיט של השנים האחרונות. אנשים גילו שבמהירות, מהבית, הם יכולים לרכוש ידע בתחום ספציפי שמדויק לצרכים שלהם. עלויות פיתוח ושיווק של קורס דיגיטלי הן נמוכות הרבה יותר מעלות של קורס במכללה או בבית ספר מסוים, ולכן המחיר לצרכן נמוך מאוד (החל מכמה עשרות שקלים ועד מספר אלפים בודדים). המחיר האטרקטיבי, יחד עם המעבר לעבודה מהבית והעלייה החדה במספר המובטלים, גרמו לקורסים הדיגיטליים להיות הלהיט של השנים האחרונות, ובמיוחד ב-2020 נרשמו מליוני אנשים לקורסים דיגיטלים. למעשה, שוק הקורסים האינטרנטיים הוא שוק שמגלגל מיליארדי שקלים בשנה.
 
עם זאת, בעקבות העלייה החדה בהיצע של הקורסים הדיגיטליים, ה”לקוחות” הפכו להרבה יותר קשים להשגה. מחקרים בתחום הלמידה מרחוק גילו כי 75% מבין אלו שרוכשים קורס דיגיטלי מסוים, לא מסיימים אותו, ואף 15% מכלל הרוכשים את הקורס אפילו לא מסיימים את השיעור הראשון בקורס.
 
השילוב של הקושי להביא רוכשים לקורס, יחד עם הקושי לגרום ללומדים לסיים את הקורס (וכך להיות מסוגלים להמליץ עליו), הפך את שוק הקורסים הדיגיטליים לשוק מאתגר במיוחד.
מחקר שנעשה ב-2019 גילה כי יש אלמנט אחד שעוזר להגדיל את המכירות של הקורסים הדיגיטליים ב-40% וגורם לסיכוי שאנשים יסיימו את הקורס לעלות בכ-50%. האלמנט הזה הוא תעודות סיום!
 
מהי בעצם תעודת סיום?
 
תעודת סיום היא הוכחה חברתית לכך שאדם סיים ללמוד את כל תכני הקורס והוא בעל רמת ידע מסוימת בנושא מסוים. כל בעל קורס קובע עבור עצמו מהי הרמה הנדרשת. ככל שהרמה הנדרשת יותר גבוהה, כך יוקרת הקורס נחשבת גבוהה יותר.
 
מה היתרונות של תעודת סיום?
 
1. שיפור בהמרה – הכרזה על קיומה של תעודת סיום גורמת לעלייה של כ-40% במכירות.
 
מדוע בעצם?
 
עבור שכירים, קורסי אונליין נחשבים לאלמנט חיובי מאוד בקורות החיים כיוון שהם מעידים על למידה מתמשכת (ולא בתחום האקדמיה בלבד) ועל אוטודידקטיות. במחקר שנעשה בנושא, 67% מהמעסיקים סיפרו שהם מסתכלים בחיוב על קורות חיים בהם מצוין שהמתמודד למשרה למד קורס דיגיטלי אחד לפחות, ושהדבר משפיע על האפשרות שיקבלו את המשרה.
 
עבור עצמאיים, קורסי אונליין הם אפשרות לקבל הסמכה רשמית על ידע שיש להם, ובכך הם יכולים לחלוק את התעודה בלינקדין, לתלות אותה על הקיר שבמשרד, ואפילו להעלות מחירים עבור השירות שלהם.
 
גם עבור שכירים וגם עבור עצמאיים, כדי שהקורס יתן את כל היתרונות הללו, עליו לתת תעודה בסופו.
 
2. מוטיבציה לסיום הקורס – כפי שכבר הצגתי, רובו הגדול של הלומדים, משלל סיבות, אינו מסיים את הקורס. אחת הסיבות העיקריות היא היעדר מוטיבציה. תעודת סיום שניתנת בסוף הקורס מהווה מוטיבציה גדולה לסיום הקורס, וממחקר שנעשה בתחום התגלה כי הסיכוי שאדם יסיים את הקורס הדיגיטלי שרכש גדול ב-50% במידה וישנה תעודה בסופו.
 
למה זה טוב עבורנו שלומד יסיים את הקורס?
 
רק אדם שרכש את הקורס וסיים אותו במלואו יוכל להמליץ על הקורס. אדם שאינו סיים על הקורס לא יוכל להעיד עליו כל כך, ואם כן, זה יהיה מוזר: אם הקורס כל כך טוב בעיניך, איך זה שלא סיימת אותו?
 
כשאדם מסיים את הקורס ויכול לתת עליו המלצה אתם משיגים שני דברים: הראשון הוא חוות דעת, שבהמשך תוכלו לצטט בפרסומים שלכם. השני הוא שיווק מפה לאוזן, שהוא שיווק שנחשב כשיווק עם אחוזי המרה גבוהים מאוד (כשחבר ממליץ לכם בחום על קורס, יש יותר סיכוי שתבחרו לרכוש אותו בהשוואה לקורס שראיתם מפרסום בפייסבוק, לדוגמא).
 
3. שיתוף בלינקדין – כיום מאוד נפוץ לשתף את התעודה מהקורס בלינקדין (ואפילו ראיתי בלא מעט מקרים שעושים זאת גם בפייסבוק). כשאדם משתף את תעודת הסיום הוא בעצם עושה עבורכם פרסומת, שכן זה אומר מספר דברים על הקורס:
 
א. יש מישהו שרכש אותו (Social Proof).
 
ב. יש מישהו שמרוצה ממנו (שכן, הוא שיתף את תעודת הסיום שלו).
 
ב. יש לכם תעודת סיום, מה שגורם לקורס שלכם להיות “במגרש של הגדולים”.
 
4. מיצוב – כשאתם מפיקים קורס דיגיטלי עם תעודת סיום בסופו, אתם יוצרים לעצמכם מיתוג: תעודת הסיום מספרת על הקורס שהוא קורס ברמה גבוהה, והיא הופכת את הקורס לבעל לגיטימציה. לדוגמא, אם עשיתי אצלכם קורס ספרות ונתתם לי תעודה בסופו, כעת אני יכולה להגיד שיש לי הסמכה רשמית לספרות.
 
5. יצירת קהילה – כאשר יש לכם תעודת סיום זה הופך את כל מי שסיים את הקורס לבעלי מכנה משותף אחד לשני. לדוגמא, כל מי שסיים קורס טיפול ב-NLP וקיבל תעודה, כעת שייך ל”מועדון” מוסמכי טיפול ב-NLP. הכוח של קהילה הוא מאוד גדול: היא גורמת לאנשים לרצות להיות חלק ממנה, היא מהווה בסיס פורה לנטוורקינג, והיא הופכת למקום ליצירה פורה.
 
אז איך בונים תעודת סיום טובה?
 
1. שמרו על מינימליסטיות ומקצועיות – בנו תעודת סיום שאנשים יהיו גאים לתלות אותה במשרד שלהם או לשתף בפרופיל הלינקדין שלהם. גם אם הסגנון האישי שלכם הוא צבעוני או מקושקש, בתעודת סיום הסוד הוא מינימליזם.
 
2. הקפידו על הפרטים הטכניים – שם הקורס המדויק, לוגו של העסק, חתימה שלכם ותאריך. כל הדברים הללו חשובים כדי לתת תוקף אמיתי לתעודה.
 
3. פלטת צבעים נייטרלית – כיוון שהרבה אנשים רוצים לתלות את תעודת הסיום, שמרו על צבעים נייטרליים כך שלא משנה איך נראה המשרד של אותם אנשים, תעודת הסיום תתאים לו.
 
4. כתבו את שם הקורס כפי שהוא מופיע בפרסומים – גם אם אתם לא שלמים עם שם הקורס, ופתאום בעת הוצאת התעודה חשבתם על שם “שיווקי יותר”, זכרו שאנשים יחפשו את הקורס שלכם לפי שם הקורס שמופיע על התעודה.
 
ואם אתם סופר משקיעים –
 
קנו מסגרת בכמה שקלים, הדפיסו את התעודה, ושלחו אותה אל הלקוח הבייתה בסיום הקורס. הדבר נותן תחושה של יחס אישי, גורם ללקוחות שלכם לדעת שחשוב לכם שהם סיימו את הקורס שלכם, ואם אתם ממש טכנולוגיים, תוכלו לצרף גלויה נחמדה עם קוד QR שבו אפשר להשאיר משוב. כך תקבלו גם על הדרך חוות דעת.

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

Laliway היא חברה שגדלה מאוד בשנתיים האחרונות, והגיעה למחזור של מעל מיליון שקלים (משוער). מאחורי ההצלחה עומדים רעיונות חזקים של קהילה, מוטיבציה וחווית משתמש.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון