fbpx
לוגו דורית סינגר

מה המטרה של צילומי תדמית ואיך בוחרים את הצלם הנכון?

דורית סינגר
24/11/2020
702 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
“אבל אני יכול לצלם גם בעצמי, אין לי צורך להוציא כסף על צילומים”.
 
אחד הדברים הראשונים שאני מסבירה לבעלי העסקים שנכנסים איתנו לתוכנית הליווי הוא שחלק אינטגרלי מהתוכנית הוא יום צילומים עם צלם מקצועי. הרבה פעמים התשובה האוטומטית שאני שומעת היא “אני לא צריכה צילומים, אני מצלמת מהטלפון”. וזאת באמת שאלה: בעידן שבו גם הטלפונים הפשוטים ביותר מצוידים במצלמות טובות, וזה הפך לסטנדרט בשוק, לעתים מרגיש שאין צורך בהשקעה של יום צילומים עם צלם.
 
כשאני שואלת את הלקוחות שלי, בכנות לדעתם, איך הצילומים יוצאים להם כשהם מצלמים בעצמם, בדרך כלל אני מתחילה לקבל תשובות מגמגמות. “תראי…” הם אומרים לי, “זה לא וואו, אבל זה עושה את העבודה”. ואז אני מנסה להסתכל עמוק יותר, “מה זה אומר עושה את העבודה? זה מביא מכירות? מביא לקוחות? מתעניינים?” בדרך כלל אם התשובה היא לא, אז כנראה שהתמונות לא עושות את העבודה שלהן.
 
אז מה צלם מקצועי יודע לעשות שאנחנו לא?
 
1. חשיבה אמנותית – כשנותנים לצלם מקצועי לצלם אתכם, את המוצרים שלכם, או את הסטודיו שלכם, הוא יודע להסתכל על הקומפוזיציה של התמונה, לקחת בחשבון את הצבעים שיש ולהתאים אותם, לשחק עם זויות הצילום ולכוון את התאורה, ככה שכשרואים תמונה כזו, פשוט יודעים שצלם מקצועי צילם אותה. כל הנושאים הללו: הקומפוזיציה, הצבעים, זויות הצילום והתאורה, הם דברים שמשפיעים באופן קריטי על החוויה של הלקוחות שלנו כשהם רואים את התמונה. בעזרת משחק עם כל הנתונים הללו, ניתן להשפיע על הדרך שבה מסתכלים עלינו. האם ניצור מראה יוקרתי יותר למותג שלנו, או שננסה לשדר אופטימיות וקלילות?
 
2. איכות – לא משנה עד כמה הטלפונים שלנו משוכללים, איכות הצילום לעולם לא תגיע לאיכות של מצלמה איכותית ושל אדם שבאמת יודע כיצד להשתמש בציוד הזה. גם הציוד הטכני וגם הידע כיצד להשתמש בציוד, הם אלמנטים ששמורים לצלמים מקצועיים. תמונות באיכות מעולה משפיעות באופן קריטי על התדמית שלנו.
 
3. עריכה מקצועית – לא תמיד תנאי הצילום באים לטובתנו. לעתים המקום שאנחנו מצטלמים בו הוא מקום מואר מדי או חשוך מדי, לעתים יש אובך, ולעתים השילוב של כל התנאים שיש מסביבנו פוגע לנו בצילומים. היום יש מאות אפליקציות לעריכת תמונות, ורובן עושות עבודה די טובה. אבל האמת היא שעריכת צבעים, ניגודיות וחשיפה היא תורה שלמה. אנחנו יכולים לערוך “לפי העין”, אבל המשמעות שצלם מקצועי מכניס לתוך העריכה היא גבוהה הרבה יותר. צלם מקצועי לא רק מנחש מה צריך לעשות, אלא הוא יודע מה צריך לעשות.
 
אבל השאלה האמיתית היא למה צילומים טובים כל כך חשובים באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות?
 
אז הנה 4 סיבות לכך:
 
1. כדי שיזכרו אתכם – מתוך מחקר גדול שנעשה בתחום הלמידה, גילו כי 80% ממה שאנשים זוכרים קשור למה שראו, ורק 20% ממה שאנשים זוכרים קשור למה שקראו. והרי זה גם מאוד הגיוני, נסו לחשוב על הפעם האחרונה שביקרתם, לדוגמא, באתר שמוכר נעליים: הזיכרון העיקרי שלנו מאותה חנות נעליים הוא המראה של הנעליים, ולא התיאור שלהן, מדויק ומפתה ככל שיהיה.
 
2. כדי שיקנו מכם – מחקר בתחום חוויית המשתמש גילה ששימוש בתמונות איכותיות באתרי אינטרנט מגדיל את אחוזי ההמרה ב-150% לפחות! זה אומר, שאם יש לכם חנות אונליין, וכרגע המחזור החודשי שלכם הוא 7000 שקלים, על ידי השקעה בצילומים איכותיים, המחזור שלכם יעלה בממוצע ל-10,500 שקלים בחודש. כלומר, כשחושבים על העלות-תועלת של השקעה בצילומים איכותיים, מבינים שההשקעה היא אחוז קטן מהרווח שהם מביאים.
 
3. יותר קליקים – רוב העסקים היום עוסקים בשיווק דרך הרשתות החברתיות. מעבר לכך שכשיש צילומים איכותיים, יותר אנשים רוצים להיכנס לאתר שלכם, מחקר בתחום השיווק גילה כי צילומים איכותיים מביאים יותר לייקים, שיתופים ותגובות, מה שמגדיל את החשיפה שלכם באופן ניכר.
 
4. קידום בגוגל – לקוחות מבלים בממוצע באתר עם תמונות טובות ואיכותיות 3 דקות יותר מבאתרים ללא תמונות או מאתרים עם תמונות לא מושכות. אחד האלמנטים שמשפיעים ברמה הגבוהה ביותר על קידום האתר בגוגל הוא משך הזמן שמשתמשים נמצאים באתר מסוים, וככל שתצליחו להשאיר את הלקוחות שלכם יותר זמן באתר שלכם, כך הדירוג שלכם בגוגל יעלה, מה שיעזור למכירות עתידיות ולתדמית שלכם ברשת.
 
בתוכניות הליווי שלנו לעסקים, הצילומים הם חלק בלתי נפרד מבניית התשתיות הדיגיטליות. אני מאמינה שהשפה העיצובית של הצילומים צריכה ללכת יד ביד עם המסרים השיווקיים, עם עיצוב האתר ועם התוכן שבו. כאשר כל הדברים הללו מדברים יחד, ניתן לבנות עסק שבאמת מצליח להגדיל את ההכנסות שלו דרך האונליין.
 
במשך כמה חודשים חיפשתי את נבחרת הצלמים שלנו, שארגיש שלמה איתה ושאדע שהם נותנים את התוצרים הטובים ביותר, ואני ממש שמחה להגיד שאני מרגישה שהגעתי לזה. כל צלם נותן את הזוית הייחודית שלו, ואני מתאימה לכל עסק את הצלם שהצילומים שלו ידברו בצורה הכי טובה את המסרים השיווקיים של העסק.

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

כשמבינים את המאפיינים המשותפים של הדור, כשמדייקים את הפנייה וכשמבינים את המניעים העמוקים ביותר של הדור שאתם פונים אליו, אתם מצליחים להפוך את אתר האיקומרס שלכם לאתר שממיר יותר.
כשלקוח נתקל בתוכן פרסומי שלנו, בין אם זה מודעת פייסבוק או האתר שלנו, ובין אם זה אפילו הודעה שאנחנו מעבירים בווטסאפ, הדבר הראשון שקופץ לעין אלו הצבעים. הצבעים יגרמו ללקוח להחליט אם הוא רוצה להתעכב במשך כמה שניות כדי להתחיל להתעניין בפרסום שלנו, או שהפרסום לא מעניין אותו והוא רוצה לדלג הלאה
אני כותבת הרבה על החששות שעוצרים בעלי עסקים מלעשות את הצעד לעבור לאונליין ולהגדיל את ההכנסות שלהם, אבל מה אם החששות מגיעות לא רק מהפחדים שלנו עצמנו אלא גם מהסביבה שלנו, שלא תמיד מכירה את עולם העסקים ואיך הדברים עובדים בו?

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.