fbpx
לוגו דורית סינגר

איך יודעים מה האישיות של המותג שלי?

דורית סינגר
17/06/2021
263 מילים שהן < 1 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
ארכיטיפ הוא אב טיפוס של רעיון שטבוע בזיכרון האנושי. התיאוריה של הארכיטפים מתבססת על ההגות של קארל יונג, שנודע כתלמידו של פרויד. מתוך התיאוריה הזו יצאה תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים. למרות שאני אישית לא מצאתי הרבה קשר בין התיאוריה של יונג ובין תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים (מעבר לקונספט של ארכיטיפ), אני מוצאת את התיאוריה הזו מאוד שימושית כשמנסים להגדיר מאפיינים של מותג. במקור לכל ארכיטיפ יש שם, אבל אני מצאתי שהשם חוטא לרעיון, ולכן הגדרתי כל ארכיטיפ מיתוגי לפי המטרה שהמותג שואף להשיג בעולם.
 
כל ארכיטיפ ניתן לסווג לאחד מארבע קטגוריות: השארת חותם, בניית קשרים אישיים, יצירת סדר, וחיפוש רוחני. אז הנה הארכיטיפים, כאשר אני מציגה מאפיינים מיתוגיים, חסרונות אפשריים, וכמובן דוגמא. כמובן חשוב לציין שאין פה שחור ולבן, וככל שחקרתי יותר עמוק בנושא ככה ראיתי יותר הבדלים בין ניתוחים שונים של התיאוריה, מותגים שמוגדרים בצורה שונה ומהלכים מיתוגיים שגרמו למותג לעבור מקטגוריה אחת למשנה.
 
אז עכשיו בפרקטיקה – איך עושים את זה?
 
 
כל תהליך שאני עושה מתחיל קודם כל באפיון שפה. אפיון השפה הוא הבסיס לכל עבודה על העסק והמותג.
 
 
כשעושים תהליך אפיון שפה מתחילים קודם כל מהחזון של העסק והמותג. מתחילים מהשאלה הכי כללית של מה המותג רוצה לעשות בעולם, ואחר כך יורדים לפרקטיקה.
הטבלה שמצורפת יכולה לעשות הרבה סדר בהקשר הזה: מתוך החזון של המותג ניתן להבין מה קווי האישיות שלו. בנוסף, ניתן לראות דוגמא למותג שעושה את זה (ובכך להתחבר לקווי האופי שלו). נסו להיזכר בפרסומות שראיתם של מותג מסוים, או פשוט להיזכר אילו תחושות המותג הזה מעלה בכם. בטבלה גם כתבתי איזשהו חיסרון אפשרי שיש למיתוג כזה, כי אי אפשר לקבל את הכל, וחשוב להיות מודעים גם לחסרונות של כל מיתוג.
 
 
להורדת הקובץ לחצו פה

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

לבילי יש בכל חודש מעל 20,000 לקוחות חדשים, ואורך חיי לקוח שלהם הוא מעל לשנה. מדובר על מחזורים של מעל מליון דולר בחודש. בואו להבין את האסטרטגיה שלהם.
קורסים דיגיטליים הם הלהיט של השנים האחרונות. עם זאת, בעקבות העלייה החדה בהיצע של הקורסים הדיגיטליים, ה"לקוחות" הפכו להרבה יותר קשים להשגה. מחקרים בתחום הלמידה מרחוק גילו כי 75% מבין אלו שרוכשים קורס דיגיטלי מסוים, לא מסיימים אותו. מחקר שנעשה ב-2019 גילה כי יש אלמנט אחד שעוזר להגדיל את המכירות של הקורסים הדיגיטליים ב-40% וגורם לסיכוי שאנשים יסיימו את הקורס לעלות בכ-50%.
מחקרים בתחום חווית המשתמש מוכיחים כי מענה על חששות באתר האינטרנט מגביר באחוזים גבוהים את הסיכוי שאדם יעשה את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה. הנה רשימה של חששות נפוצים והדרך שאפשר לענות עליהם באתר שלכם.

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.