fbpx

איך יודעים מה האישיות של המותג שלי?

דורית סינגר

17/06/2021
263 מילים שהן < 1 דקות קריאה
קטגוריות: מיתוג, סטוריטלינג, שיווק
ארכיטיפ הוא אב טיפוס של רעיון שטבוע בזיכרון האנושי. התיאוריה של הארכיטפים מתבססת על ההגות של קארל יונג, שנודע כתלמידו של פרויד. מתוך התיאוריה הזו יצאה תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים. למרות שאני אישית לא מצאתי הרבה קשר בין התיאוריה של יונג ובין תיאוריית הארכיטיפים המיתוגיים (מעבר לקונספט של ארכיטיפ), אני מוצאת את התיאוריה הזו מאוד שימושית כשמנסים להגדיר מאפיינים של מותג. במקור לכל ארכיטיפ יש שם, אבל אני מצאתי שהשם חוטא לרעיון, ולכן הגדרתי כל ארכיטיפ מיתוגי לפי המטרה שהמותג שואף להשיג בעולם.
 
כל ארכיטיפ ניתן לסווג לאחד מארבע קטגוריות: השארת חותם, בניית קשרים אישיים, יצירת סדר, וחיפוש רוחני. אז הנה הארכיטיפים, כאשר אני מציגה מאפיינים מיתוגיים, חסרונות אפשריים, וכמובן דוגמא. כמובן חשוב לציין שאין פה שחור ולבן, וככל שחקרתי יותר עמוק בנושא ככה ראיתי יותר הבדלים בין ניתוחים שונים של התיאוריה, מותגים שמוגדרים בצורה שונה ומהלכים מיתוגיים שגרמו למותג לעבור מקטגוריה אחת למשנה.
 
אז עכשיו בפרקטיקה – איך עושים את זה?
 
 
כל תהליך שאני עושה מתחיל קודם כל באפיון שפה. אפיון השפה הוא הבסיס לכל עבודה על העסק והמותג.
 
 
כשעושים תהליך אפיון שפה מתחילים קודם כל מהחזון של העסק והמותג. מתחילים מהשאלה הכי כללית של מה המותג רוצה לעשות בעולם, ואחר כך יורדים לפרקטיקה.
הטבלה שמצורפת יכולה לעשות הרבה סדר בהקשר הזה: מתוך החזון של המותג ניתן להבין מה קווי האישיות שלו. בנוסף, ניתן לראות דוגמא למותג שעושה את זה (ובכך להתחבר לקווי האופי שלו). נסו להיזכר בפרסומות שראיתם של מותג מסוים, או פשוט להיזכר אילו תחושות המותג הזה מעלה בכם. בטבלה גם כתבתי איזשהו חיסרון אפשרי שיש למיתוג כזה, כי אי אפשר לקבל את הכל, וחשוב להיות מודעים גם לחסרונות של כל מיתוג.
 
 
להורדת הקובץ לחצו פה

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

מחקרים בתחום חווית המשתמש מוכיחים כי מענה על חששות באתר האינטרנט מגביר באחוזים גבוהים את הסיכוי שאדם יעשה את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה. הנה רשימה של חששות נפוצים והדרך שאפשר לענות עליהם באתר שלכם.

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון