fbpx

סטאדי-קייס: אתר התכשיטים שבנינו למעיין שתית

דורית סינגר

27/07/2021
781 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, חווית משתמש, מיתוג, סטוריטלינג, עיצוב
אז בדרך כלל אני כותבת על נושאים מקצועיים, אבל הגיע לסיומו פרויקט מרגש וממש קרוב לליבי, שאני ממש גאה בו, והמכירות כבר מתחילות להתבצע (ועוד לא עברו 24 שעות מאז שהאתר עלה לאוויר). רציתי לחלוק איתכם את התובנות שלו:
 
מעיין התקשרה אלי לפני מספר חודשים וסיפרה לי על העסק שלה. בכובע אחד שלו היא יוצרת תכשיטים שמחוברים לעולם הטיפול במהות שלהם, ובכובע השני, היא מטפלת בעצמה, בטכניקה של NLP ודמיון מודרך. מעיין הגדירה לי שלוש מטרות:
 
  1. היא רוצה להגדיל את המכירות של התכשיטים שלה.
  2. היא רוצה ליצור מקום שבו יתרשמו ממנה, יוכלו להבין את סוגי הטיפולים והסדנאות שהיא מציעה, ויוכלו להשאיר לה פרטים ליצירת קשר בצורה מסודרת.
  3. היא רוצה ליצור סינתזה בין הכובע הטיפולי והכובע של יצירת התכשיטים.
 

וכך החל הפרויקט הזה.

 
בשלב הראשון ביצענו אפיון שפה. הבנו מה הערכים שהעסק של מעיין מבוסס עליהם, מה היא רוצה להעביר ומה הייחודיות של העסק שלה. יצאנו עם האפיון עם גיידליינס ברורים לגבי השפה הלשונית שאנחנו נשתמש בה, בקופי וגם במיקרו קופי, וגם לגבי השפה העיצובית שנרצה להשתמש בה.
 
בשלב לאחר מכן יצרנו עבור מעיין לוגו, שמבוסס על אחד התכשיטים שלה, ועל הערכים שמובילים את העסק, שמבוססים על עולם הNLP: מעגליות, זרימה, חיבור, חוסר-שלמות ועוד. פלטת הצבעים שנבחרה היא פלטת צבעים מאוד “אדמתית” שמקרקעת. היה חשוב לנו לעשות את החיבור בין הערכים ה”רוחניים” ובין ההתקרקעות. על הלוגו הנפלא אחראית בתיה אסולין.
 
לאחר מכן התחלנו במלאכת הצילומים. איך שהכרתי את מעיין כבר ידעתי מי הצלמת המדויקת לשדך לה. על רוב הצילומים הנפלאים באתר אחראית אלינה פסיקוב: צילומי התדמית של מעיין, הצילומים של הדוגמניות וגם הצילומים של התכשיטים. בחרנו סגנון צילום לתכשיטים לא “סטרילי”. הרבה פעמים נהוג לצלם תכשיטים על רקע לבן, אבל רצינו לשלב את התכשיטים בקונטקסט עם אלמנטים מהטבע. עם זאת, שמרנו על איזון של לבן על ידי שימוש בבדים לבנים. כל צילומי התכשיטים יצאו מאוד רכים עם חיבור לטבע.
 
לצילומי הדוגמניות בחרנו נשים “לא דוגמניות” במכוון. אחד המסרים של המותג הוא חיבור של נשים לעצמן, ולכן רצינו לבחור נשים בלי מראה קלאסי של דוגמניות, ועם יופי ייחודי מאוד. בצילומי הדוגמניות לא נעשה שום ריטוש, וניתן לראות בצילומים שערות ידיים, עור פנים לא חלק, וגבות לא מושלמות – הכל כדי להעביר את המסרים של המותג.
 
השלב הבא היה אפיון האתר. המשימה הייתה מאתגרת, כיוון שמדובר בשני עיסוקים שונים, וזו סיטואציה שעשויה לגרום לבלבול בקרב משתמשים. קיבלנו החלטה אסטרטגית: במקום ליצור הפרדה בין התחומים באתר, דווקא להדגיש אפילו יותר את הסינתזה. החלטנו שהתכשיטים יהיו מעין טיפול שהאישה יכולה לעשות לעצמה, ובכך המשתמשת יכולה לבחור האם לעשות תהליך בעצמה, או יחד עם מעיין.
 
זה הביא אותנו לכתיבת התכנים, הקופי, והמיקרו-קופי. כל השפה שהשתמשנו בה היא שפה מאוד נשית, רכה ואמפתית. כדי להביא לידי ביטוי את האמפתיה, יצרנו מיקרו-קופי שחורט על דגלו את ההסברים, עד לרמה הכי קטנה, בשפה מאוד אמפתית. לגבי כל שירות וכל תהליך פירטנו את השלבים שלו, כדי לייצר וודאות, מתוך המקום המכיל והמבין. השתמשנו הרבה בביטויים כמו “אני מבינה ש…” או “אני יודעת ש…” כדי ליצור את השפה האישית והידידותית. כמו כן, כיוון שההחלטה ללכת לטיפול היא לא תמיד החלטה קלה, רצינו מאוד להקל על החוויה בשפה ברורה ואישית.
 
השלב הבא לאחר מכן היה יצירת השפה העיצובית. על העיצוב עבדו שעות ארוכות בתיה אסולין ונועה כהן צמח, שתי מעצבות גרפיות מוכשרות. הן קלטו בדיוק את המותג, ויצרו שפה עיצובית רכה, שמבוססת על משיכות מכחול, חיתוך תמונות מעוגל ולא סימטרי, ונגיעות של כתב יד. כל היבט גרפי בכל אחד מהדפים היה מחושב ומרתק. כיוון שהעיצוב הוא חלק מאוד חשוב באתר, דייקנו אותו עד לרמה הכי קטנה.
 
לאחר מכן התחלנו במלאכת בניית האתר. עופרי רונן הוא בונה האתרים המוכשר שלקח על עצמו את המשימה המאתגרת הזאת. הבאנו עיצוב מורכב ודרישות ספציפיות, והוא התמודד איתן בצורה יוצאת דופן. כשהוא סיים את שלב הבנייה הראשונית, הוא השקיע שעות רבות ברספונסיביות, על מנת לאפשר חווית משתמש גבוהה. כמו כן, ממחקרים שבדקתי, רוב ההחלטות על תחילת טיפול רגשי (וכמובן רכישות באיקומרס) מתבצעות בערב, דרך הטלפונים. לכן היה לי חשוב לשים דגש מאוד גבוה על נראות ברמה גבוהה, לא רק בדסקטופ אלא גם במובייל.
 
לבסוף, כיוון שהאתר היה אתר מאוד כבד, עם אלמנטים גרפיים רבים ותמונות רבות, גל הדס, המתכנת המוכשר שעובד איתי, עשה עבודה ארוכה על שיפורי מהירות, כדי לספק את החוויה המיטבית עבור המשתמשים.
 
כעת האתר באוויר, וכמו כל פרויקט אצלי, העבודה לא נגמרת: אנחנו אוספים פידבקים מלקוחות, עוקבים אחר נתוני שימוש, מפות חום וסרטוני משתמשים, על מנת להבין בצורה מדויקת את ההתנהגות של המשתמשים ולשפר אפילו יותר את חווית המשתמש באתר.
 
וואו, איזה מסע! במהלך התהליך הזה זכיתי להכיר מקרוב את מעיין. הכרתי אישה מדהימה, שחיה ונושמת את העולם הטיפולי והיצירתי כאחד. ברמה האישית כל כך התחברתי לקונספט של תכשיטים שיש להם משמעות, וכל המסרים שיש למעיין בעסק ריגשו אותי מאוד. אני שמחה שהייתה לי את הזכות לעזור לעסק כזה להוציא את הקול שלו החוצה ולהגיע לעוד אלפי אנשים.
 
דורית סינגר,
מנהלת פרויקטים של בניית אתרים ושיווק לאיקומרס.
בניית אתר תכשיטים | איקומרס
בניית אתר תכשיטים | איקומרס | מעיין שתית

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

קביעת פגישת ייעוץ לשיפור יחס המרה

60 דקות שבהן אנחנו עוברים על האתר שלכם ואתם מבינים בדיוק מה צריך לעשות בו כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלו.

מסקר שעשיתי בקרב כל מי שעשה אצלי פגישות ייעוץ בעבר, בממוצע בעקבות הפגישה והיישום של ההמלצות אחוזי ההמרה באתר עולים ב-0.3%-1%!

הוובינר הקרוב:

השיטה להגדלת אחוזי המרה שתגרום לך להכפיל את המכירות באתר

17.03.24

12:30 - 11:00

דרך הזום

בחינם

יש גם ניוזלטר!

אם התעניינת בנושא הזה, אפשר לקרוא גם:

מחקרים בתחום חווית המשתמש מוכיחים כי מענה על חששות באתר האינטרנט מגביר באחוזים גבוהים את הסיכוי שאדם יעשה את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה. הנה רשימה של חששות נפוצים והדרך שאפשר לענות עליהם באתר שלכם.
איך בונים מותג שמוכר בשמים שאף אחד לא מכיר? איך בונים סיפור מדהים וייחודי שמצליח למכור בשמים בלי לתת לאנשים להריח אותם?

יש גם ניוזלטר!

אם קופירייטינג מעולה עושה לכם פרפרים בבטן, מיתוג עם פיצוח מטורף מדליק אתכם ואתם חושבים שחווית משתמש טובה היא אומנות, בואו לניוזלטר. ואם אתם פשוט מותגי איקומרס או בעלי עסקים שרוצים להעיף את השיווק שלכם קדימה, נפנה לכם גם מקום בספה, רק אל תשכחו להביא כיבוד.

מייל, קליק, ואתם בפנים:

תוך 5 דקות תקבלו את המייל הראשון