fbpx
לוגו דורית סינגר

סיפור ההצלחה של Latto Velara

דורית סינגר
19/08/2021
1031 מילים שהן 4 דקות קריאה
קטגוריות: סטוריטלינג, שיווק

אורי זלוטניק והדס פוקסברונר הם זוג אומנים שפתחו לפני עשר שנים את "Latto Velara". העסק מכיל את השילוב הנפלא שבין אומנות ובין אופנה. מעבר לכך שעם השנים העסק התפתח, ובשנים האחרונות הוא נכנס גם הוא למגמת האונליין ההולכת וגדלה, שפתחה את Latto Velara לקהל בינלאומי, אורי והדס יצרו נוכחות נפלאה בפייסבוק, ובעמוד העסקי שלהם יש להם מעל 40,000 עוקבים וקהל מעריצים לא קטן בכלל. אז איך Latto Velara עשו זאת? כתבתי בפוסט את הניתוח המלא שלי לאסטרטגיית המותג שלהם.

כמובן שכמו תמיד, אני מנתחת את העסק בצורה עצמאית ואין לי קשר אליו.

וגם הפעם, הניתוח הראשוני ביותר שאני מבצעת הוא הערך ש-Latto Velara נותנים, והצורך שהם עונים עליו לקהל שלהם.

  1. Product Market Fit

הפילוסופיה האינדיבידואליסטית היא תפיסת עולם שהתחילה בתקופת הרנסנס, ואת אחד הביטויים המשמעותיים ביותר שלה היא מקבלת דווקא בימינו. דור ה-Y הוא הדור שהאינדיבידואליזם בא לידי ביטוי בצורה הכי בולטת. אחד מהצרכים האינדיבידואליסטים הכי בולטים הוא הצורך של אדם להביא את עצמו לידי ביטוי בלבוש שלו.

אחד הביטויים הנפוצים לכך הוא "Concert T-shirts", שהחל להיות נפוץ בהופעות רוק באמצע שנות השישים. בצורה הזו אנשים יכלו להביא לידי ביטוי את הטעם המוזיקלי שלהם (ובכך את האינדיבידואליזם שלהם) דרך הלבוש שלהם. הקונפסט המשיך והתפתח וניתן היום למצוא בקטגוריה גם פרטי לבוש שלהם הצהרות חברתיות ואפילו פוליטיות (זוכרים את "שמלת ירושלים" של מירי רגב?).

אבל עדיין יש הבדל בין ביגוד שמכיל הצהרה אינדיבידואליסטית, ובין אומנות, וזהו גם אפיק שהתפתח החל משנות השישים. בעבר, אומנות הייתה שמורה כאמצעי נוי לבית, לבתי עסק ולמקומות ממשלתיים. האומנות הייתה הצהרה לא רק אינדיבידואליסטית, אלא גם כלכלית וחברתית. כשקרה השינוי ובו אנשים גם התחילו "ללבוש" אומנות, אנשים הבינו שעל ידי לבישה של אומנות אפשר לגרום לה להיות מוצגת בצורה רחבה הרבה יותר.

בני דור ה-Y וה-Z נחושים יותר מתמיד להביע את עצמם, ולהביא לידי ביטוי את הדעות שלהם, את האמונות ואת הערכים שלהם. על הפיצוח הזה יושבים Latto Velara, והם יצרו עסק שלם, שמתבסס על האומנות שהם עושים – שמתנוססת בגאווה על ביגוד והנעלה.

כלומר, הProduct Market Fit של Latto Velara הוא הפיצוח ש:

  1. בני דור ה-Y וה-Z רוצים להביע את עצמם ולהבליט את מי שהם.
  2. בני הדורות הללו רוצים להציג לראווה את האומנות שהם אוהבים, ולא לשמור אותה בבתים שלהם.
  3. עם העלייה במודעות לנושא האקולוגיה, יש העדפה לרכישה של אומנות "פרקטית" ולא כזו שמשמשת נוי בלבד.
  1. נישתיות

סגנון הציור של Latto Velara הוא סגנון ייחודי, והם אפילו כותבים על כך בגלוי שזהו לא סגנון שכל אחד יתחבר אליו. כראייה לכך Latto Velara, תמיד, בלי לחרוג מהכלל:

  1. יוצרים אומנות מקורית שלהם בלבד – הם לא יוצרים קאברים, והרפרנסים שלהם צריכים להיות עם הזווית המיוחדת שלהם.
  2. יוצרים אומנות הומוריסטית ואפילו אומנות שנופלת בקטגוריית ההומור השחור.

הרבה לקוחות שאני פוגשת נורא מפחדים ללכת למקום הנישתי, למרות שדווקא הנישתיות היא זו שגורמת להצלחה. ככל ש-Latto Velara שמים דגש על הנישתיות שלהם (או כמו שהם קוראים לזה "Seriously wearing that") הם מביאים אליהם קהל מעריצים שמרגיש מחובר יותר ויותר לאומנות שלהם ולאג'נדה שלהם, שרואה את הייחודיות שלהם בתחום.

  1. אג'נדה

כבר כתבתי הרבה על החשיבות שבהקרנה החוצה את הערכים והאג'נדה של המותג, כיוון שבני הדור הצעיר, ובמיוחד דור ה-Z שמים את האג'נדה של העסק כאחת הסיבות העיקריות שממנה יבחרו לקנות מעסק אחד ולא מעסק דומה לו עם מוצרים דומים.

במקרה של Latto Velara האידיאולוגיה שחרוטה על דגלם היא ה"אומנות לפני הכל". בכל צעד וצעד שלהם רואים את השאיפה הבלתי מתפשרת ליצור לא רק פריטי אופנה, אלא אומנות לכל דבר. הם מתקשרים את הערכים הללו בכל מקום ברשתות החברתיות שלהם, מסבירים כיצד הם שמים את האומנות שלהם במקום הראשון על השולחן, וכיצד הרכישה מהם היא תמיכה באומנות.

Latto Velara מעבירים את המסר שמעבר למוצרים המדהימים שלהם, תמיכה בהם היא תמיכה באומנים צעירים, ביוצרים ישראליים, ואני רואה את זה בכלל כהצהרה של אומנות ויצירה אל מול הקפיטליזם הצרכני ומק-עולם (אוקי, נשאבתי רגע חזרה לתואר במדעי המדינה).

  1. סטוריטלינג

אז האמת, שחיכיתי לכתוב על הנקודה הזאת כבר מתחילת המאמר. Latto Velara עושים עבודת סטוריטלינג יוצאת דופן ברשתות החברתיות. השילוב שבין קריאייטיב מעולה בצילומים הערוכים שלהם, ובין פשוט לספר על תהליכי היצירה שלהם, על שלל הרגשות שאומנים צעירים בישראל חווים, על התהפוכות, האתגרים ואפילו על פשוט "יום בסטודיו" מביא לתוצאות חד משמעיות: 40,000 עוקבים לשני אומנים ישראלים שכותבים בעברית, זה הישג מרשים.

הסטוריטלינג של Latto Velara כל כך איכותי, שמקריאה של הפוסטים שלהם פשוט מרגישים שקופצים למשך כמה שניות אל החיים שלהם, וכשאתם מרגישים כל כך מחוברים אליהם (אתם כבר יודעים איך הם התחילו את הבוקר, מה התוכניות שלהם להיום, מה המחשבות שלהם ומה הקשיים שלהם), הדרך מפה ועד לרכישה מהם – קצרה מאוד.

עם זאת, חשוב לציין עבור הקוראים שאסטרטגיה כזו לא נבנית ביום או יומיים, הגידול בקהל המעריצים של Latto Velara קורה בהדרגה וממשיך לעלות עם ההתמדה שלהם.

אז כרגיל, סיכום:

מה אפשר ללמוד מ-Latto Velara על איך הופכים עסק מדהים לעסק איקומרס שמצליח להביא אליו קהל וגם למכור לו?

  1. התאימו את המוצר לקהל – חדדו עבור עצמכם שוב ושוב דברים שאתם מגלים על הקהל שלכם. היום מאפיינים דמוגרפיים הם רק ההתחלה של ההבנה "מי קהל היעד שלי?" ההיכרות עם הקהל שלכם: מי הוא? מה הוא חולם? מה הוא רוצה? מה קשה לו? ואני אהיה רגע שוב בכובע של בוגרת מדעי המדינה ואשאל: מה המאפיינים הקולקטיביים שלו? עם איזה תפיסות עולם הוא גדל? מהם הערכים שהוא גדל על ברכיהם? כל אלו יגרמו לכם להבין את הצרכים המדויקים של הקהל שלכם ובסופו של דבר, גם לענות עליהם.
  2. צמצמו את הקהל שלכם – אי אפשר להיות מדויקים לקהל גדול של אנשים. הדיוק שלכם יבוא לידי ביטוי ויענה על הצרכים המדויקים של אנשים מסוימים, רק כאשר תסכימו להיכנס ולהתביית בנישה שלכם. לעסקים בתחילת דרכם הצמצום של קהל היעד נראה מפחיד, ואני בטוחה שלא פעם Latto Velara שאלו את עצמם אם אולי לצייר את סימבה כדי להגדיל את המכירות שלהם, אבל לטווח הארוך הדרך הזו משתלמת. כן, אתם לא מתאימים לכולם, וכולם לא מתאימים לכם. אבל זכרו, אפילו 1000 True fans יספיקו לכם כדי להתעשר.
  3. צעקו את הערכים שלכם החוצה – ב-2021, ובמיוחד בקרב דור ה-Z, ערכים ואג'נדה הם הכל (או כמעט הכל). עבור הערכים שלכם אנשים יסכימו לשלם יותר, אנשים ירצו לקנות מכם גם אם לא יהיה לכם את המוצר שהם רצו מלכתחילה, ואפילו ירצו לעזור לכם להפיץ את מה שיש לכם להציע.
  4. בנו מותג שמספר סיפור – וכמו כל סיפור, שתפו את נקודות המבט השונות, היבטים אחרים, קשיים וגם הצלחות. עזרו לקהל שלכם להתחבר אליכם במובן העמוק ביותר, וכך תצליחו גם לגרום לו לרצות לקנות דווקא מכם.

 

 

דורית סינגר,

מנהלת פרויקטים של בניית אתרי אי-קומרס, לעסקים שמקדמים דברים טובים בעולם.

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

Laliway היא חברה שגדלה מאוד בשנתיים האחרונות, והגיעה למחזור של מעל מיליון שקלים (משוער). מאחורי ההצלחה עומדים רעיונות חזקים של קהילה, מוטיבציה וחווית משתמש.

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.