fbpx
לוגו דורית סינגר

מה המשתמשים שלכם מרגישים כרגע?

דורית סינגר
03/10/2021
550 מילים שהן 2 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, סטוריטלינג, שיווק
כשעובדים על בניית אתר לעסק, לפעמים זה מרגיש ממש כמו אומנות, ואני דווקא לא מדברת על החלק הויזואלי. למדתי עם הזמן שמה שמשפר אחוזי המרה ברמה הגבוהה ביותר, עוד לפני חווית המשתמש, האפיון והעיצוב – הם המסרים שעוברים. כשהמסרים מדויקים לנו, עד לפרט הכי קטן, אנחנו יכולים להתעסק במלאכה של העברת המסרים: באפיון, קופירייטינג, מיקרו-קופי, בצילומים וכמובן בעיצוב.
 
אחת הדרכים שבה אנחנו ניגשים לחידוד המסרים היא להבין "מה קורה למשתמש כרגע". כלומר, מה קורה למשתמש באותו רגע שהוא נכנס לאתר? בליווי עם בעל העסק או צוות השיווק של העסק אני מנסה לרדת לדקויות הכי קטנות:
 

ראשית, הסיטואציה.

מה הסיטואציה הנוכחית שבה הקהל שלנו בחר להיכנס לאתר? האם הוא בהפסקת צהריים בעבודה? האם היא בהנקה של אמצע הלילה? האם הוא בזמן ההרדמות של הילדים? האם היא בהמתנה לרופא השיניים?
 

איך אפשר לדעת מה הסיטואציה?

אז מלבד המובן מאליו, שאי אפשר לדעת אף פעם כלום בוודאות, כן אפשר להעריך בסבירות גבוהה את הסיטואציות. המוצר, ההצעה והפרסום שלכם פונים לקהל שונה במצבים שונים ביום שלו. לדוגמא, מחקר שמצאתי הראה שהחלטות על קניות בנושאי בריאות וספורט מתקבלות בעיקר בסופי שבוע (מכירים את הביטוי "מיום ראשון דיאטה?"). לא סתם, סופי שבוע הרבה פעמים מסתובבים סביב ארוחות משפחתיות, ויחד עם החופש והבטלה היחסית, מתעוררות שאלות לגבי השמירה על הגוף. ולכן, אם אתם מותג מתחום הספורט, לדוגמא, אתם יכולים להניח שהרבה מהקהל שלכם מגיע לאתר שלכם בסופי שבוע ובערבים.
 

אחרי שאנחנו מבינים לעומק את הסיטואציה, אני מתחילה לשאול את עצמי שאלות כדי לדייק ולהבין:

 
1. מה המצב המנטלי הנוכחי של המשתמש? האם הוא מרוכז (לדוגמא, גולש באתר שלנו בזמן ההפסקה בעבודה) או שהוא מוסח (לדוגמא, גולש באתר בזמן שהילדים צועקים)?
 
2. מתוך איזה רגש המשתמש נכנס לנו לאתר? האם מתוך תחושה חיובית ("וואו, השעון הזה יפה ואני רוצה אותו") או מתוך תחושה שלילית ("אני מתוסכלת שהילד לא מפסיק לבכות באוטו ואני מחפשת פתרון")? וגם בתוך השלילי או חיובי אפשר לדייק אפילו יותר: האם זה תסכול או עצב? האם זו שמחה או התרגשות?
 
3. מה רמת המחויבות של המשתמש כרגע? האם מישהו נכנס לאתר שלנו במטרה "להציץ" מה קורה בו (לדוגמא, אם ראיתי פרסומים של בגדים שנראים נחמד ואני רוצה לבדוק את העניין) או שאני גולשת במטרה למצוא משהו ספציפי (לדוגמא, אם יש לי אירוע בעוד שבוע ואין לי מה ללבוש אליו)?
 
4. מה רמת הביטחון שהמשתמש מרגיש כרגע? האם מדובר במותג מוכר או אלמוני? האם מדובר בחברה אמריקאית או סינית?
 
ברוב הפעמים התשובות לשאלות האלה תלויות במסלול השיווקי שהמשתמש שלכם עובר. כלומר, בכתיבת המסרים השיווקיים יש לנו שליטה מסוימת על הסיטואציה שבה הגולש יהיה לנו באתר, על הרגשות שלו והמצב המנטלי שלו.
 

איך אנחנו בונים את המסלול השיווקי הזה?

 
  1. אפיון מותג ושפה – הבנה מעמיקה של מה המותג מציע, מה הערכים שלו, מה הייחודיות שלו ומי קהל היעד שלו.
  2. בנייה של המסרים – היצירה של המסרים שאנחנו רוצים להעביר וכתיבה שלהם בצורה חופשית.
  3. יצירת הסיפור – להפוך את המסרים האלה לסיפור קוהרנטי שאפשר לספר, להבין כיצד הערכים והייחודיות של המותג יהיו שתולים בכל התהליך השיווקי ובאתר.
  4. יצירת הפלואו – הופכים את הסיפור לקונקרטי ויוצרים ממנו קופירייטינג, ימי צילומים ועיצוב גרפי. מתוך כל אלו יוצרים את התהליך שאנחנו מעוניינים שהקהל יעבור.
  5.  

לסיכום,

יש איזשהו היזון חוזר בין הרגש הנוכחי של המשתמשים ובין המסרים באתר, ואחד משפיע על השני. את המסרים צריך לבנות בהתאם למצב הנוכחי הזה, אבל גם המשתמשים מושפעים מהמסרים האלה ובהתאם הרגש שלהם משתנה. המצב העדין הזה הוא האומנות של בניית אתרי איקומרס שבאמת מצליחים להמיר ולמכור ברמה גבוהה: להבין לעומק, לבנות מסר ולספר סיפור.
 
 
דורית סינגר,
מנהלת פרויקטי בניית אתרי איקומרס, לעסקים שמקדמים דברים טובים בעולם.

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.