fbpx
לוגו דורית סינגר

תדגישו את הערכים שלכם

דורית סינגר
31/08/2021
790 מילים שהן 3 דקות קריאה
קטגוריות: בניית אתרים, חווית משתמש, מיתוג, סטוריטלינג, עיצוב, שיווק
אחד התהליכים הראשונים שאנחנו עושים בכל תחילת פרויקט הוא אפיון שפה (שהוא אחד החלקים האהובים עלי בפרויקט!). במהלך האפיון אנחנו מדברים על החזון של העסק, על המשימה שלו ועל הערכים שלו. אפיון השפה הוא אחד החלקים המהותיים בפרויקט בניית האתר, כיוון שלאורו נבנה כל חלק וחלק באתר, לפיו אנחנו יודעים על מה אנחנו צריכים לשים דגש, הוא ה-Center שאליו חוזרים עם כל שאלה או התלבטות, וההיכרות של הקהל שלנו עם הערכים שלנו היא אחד המדדים לפיו נשפוט אם הנכס שבנינו אכן מעביר את המסר שלו.
 
בניגוד לתפיסה מיושנת יותר של בניית אתרים, הערכים של העסק לא שמורים רק לעמודי "אודות", אלא הן חלק מרכזי בבניית האתר. והם, בסופו של דבר, על פי מחקרים מהשנים האחרונות, יגרמו לקהל שלכם לבחור לקנות דווקא מכם. ההבאה לידי ביטוי של הערכים והעקרונות של העסק והמותג שלכם היא ממש אומנות.
 

והנה דוגמא לאחד התהליכים שעשיתי ממש לאחרונה:

 
עדי ועומר נצר הם זוג מדהים שהקימו ביחד את "אלבום סיפור". המטרה של העסק היא ליצור קרבה משפחתית על ידי העלאת זכרונות, ובאופן טבעי, הערך הכי בולט במותג שלהם הוא ערך המשפחתיות. ערך נוסף שעלה מאוד חזק בפגישות איתם הוא ה-JOY. כלומר, התיעוד של הזכרונות המשפחתיים נעשה מתוך מקום של שמחה וכיף. התמונה שהכי קל לדמיין היא משפחה שבוחרת בשישי בערב להתגודד סביב שולחן הסלון, לדפדף באלבום המשפחתי, להעלות זכרונות ולצחוק ביחד.
 
אחרי שעשינו תהליך ארוך של אפיון השפה, המשימה הייתה להעביר את הערכים האלה לאלמנטים קונקרטיים שיבואו לידי ביטוי באתר. אז קודם כל אחד הביטויים הכי חשובים של ערך המשפחתיות ב"אלבום סיפור", הוא החיסכון בזמן. לעדי ולעומר חשוב לעזור לקהל שלהם, כלומר, להורים הצעירים, להשקיע כמה שיותר זמן במשפחה שלהם. ההגיון הוא שהורה שמתעסק במטלות, במיוחד כאלו שהוא לא מיומן בהם, נגזל ממנו זמן שהיה יכול להיות מוקדש לזמן משפחתי.
 
ביטוי נוסף לערך המשפחתיות הוא האכפתיות. האכפתיות באה לידי ביטוי בחשיבות הרבה שהעסק שם על החוויה של הלקוח, על הפשטות ועל הנגישות שיש בעסק.
אז איך "אלבום סיפור" מביא את שני הערכים המרכזיים האלו שלו לידי ביטוי?
ראשית, במוצר שהם מציעים כמובן: במוצרים ש"אלבום סיפור" יוצרים, החיסכון בזמן בא לידי ביטוי בכל דבר בו, והם כיום המותג שבעזרתו ניתן ליצור אלבומים עם הכי פחות עבודה.
 

וכשניגשנו למלאכת בניית האתר החלטנו על כמה עקרונות:

 
  1. קונספט "17 דקות עבודה". כדי להדגיש את החיסכון בזמן רצינו למסגר את זמן העבודה בצורה ברורה, ובכך לחזק את המסר. ה-17 דקות האלו חוזרים באלמנטים שונים באתר בצורה חוזרת, וזה גם מוסיף היבט קומי (שמתחבר ל-JOY, שהוא הערך העיקרי הנוסף בעסק).
  2. הסברים ברורים ומחירים שכתובים בצורה מונגשת – כחלק מהעקרונות הללו, רצינו להדגיש עד כמה הזמן של הקהל של "אלבום סיפור" חשוב לנו. הוא חשוב עד כדי כך שאנחנו לא רוצים לבזבז לכם את הזמן עם שיחות מיותרות, ולכן כל הפרטים שאתם צריכים כדי להחליט, נמצאים כבר באתר.
  3. משפטים קצרים וברורים – בחרנו לשמור על כל השפה באתר קצרה וממוקדת, ועם זאת גם טיפה משעשעת ועם מעט אלמנט של הומור עצמי. השימוש במשפטים קצרים נותן תחושה של קצב מהיר באתר, שמתחבר לביטוי החיסכון בזמן.
  4. אינפוגרפיקה ועיצוב – בחרנו באייקונים משעשעים שילוו את הגלילה באתר, שלקוחים מכל מיני סיטואציות משפחתיות. בנוסף, שתי הדמויות של עדי ועומר הן דמויות שמלוות את הקורא לאורך כל הגלילה וגורמות לו להרגיש את החיבור ואת הקשר האישי שיש בעסק. כמו כן, ההצגה של עדי ועומר ביחד מציגה את ערך המשפחתיות שחשוב להם גם ברמה האישית.
  5. צבעים מינימליסטים וסגנון איור – בחרנו בצבעוניות מינימליסטי, כאשר רוב האתר הוא בצבעי שחור-לבן, וזאת על מנת להדגיש את עיקרון הפשטות. מצד שני, יש שימוש בסגנון איורי, שמוסיף את החום, שעליו ערך המשפחתיות מבוסס.
  6. קופי ומיקרו-קופי: הכנסנו משפטים שתומכים בערכים של המותג. לדוגמא, כשרצינו להדגים שמשלוחי האלבומים הם בחינם, אבל הם כך בגלל ערך המשפחתיות בעסק, כתבנו "משלוחים בחינם תמיד. פשוט כי החוויה שלכם חשובה לנו". כשניסינו להעביר את הפשטות שבאתר, כתבנו לצד ההרשמה לעדכונים מהאתר "בלי סיבוכים. רק הפתעות". ושוב, גם פה רואים כיצד המשפטים הקצרים באים לידי ביטוי.
 
ורגע של סיכום ביניים: אם ערך המשפחתיות או השמחה רק היו מוצהרים באתר, ללא שום קשר למוצרים עצמם, לשירות של העסק או לפונקציונליות של האתר, הערכים היו נראים חסרי ביסוס. אבל כאשר מחברים את הערכים האלו לכל אלמנט ואלמנט שיש בעסק ובאתר שלו, הם כבר מקבלים תוקף. התוקף הזה גורם לכך שהקהל של "אלבום סיפור" מרגיש שהמסרים עליהם המותג מבוסס הם מסרים אותנטיים, ושהערכים האלו באמת חלק אינטגרלי מהעסק שלהם.
 

אז איך עושים את זה עם העסק שלכם?

 
השלב הראשון הוא להבין מה המטרה של המותג ולהבין מה המותג שואף להשיג בעולם. השלב לאחר מכן הוא להבין איך המותג רוצה לעשות זאת. מהשילוב של השניים בדרך כלל נגזרים הרבה מהערכים של העסק והמותג.
 
החיבור לפרקטיקה הוא השלב המאתגר יצירתית, וזה דורש מאיתנו להיכנס לדקויות, לדון, לדבר ביחד ולתת למחשבות לחלחל. הרגע שבו העסק, החזון שלו, האפיון של האתר, העיצוב והקופירייטינג מתחברים יחד, הם מבחינתי רגע קסם של אומנות. יש כאלו שקוראים לזה מיתוג, יש כאלו שקוראים לזה שיווק. מבחינתי זה פשוט ניהול פרויקט של בניית אתר, אבל כזה שבאמת מביא לתוצאות.
 
 
 
דורית סינגר,
מנהלת פרויקטי בניית אתרי איקומרס, לעסקים שמקדמים דברים טובים בעולם.

אם התעניינתם בנושא הזה, תוכלו לקרוא גם:

המון עסקים ניסו להיכנס לעולם קופסאות ההפתעה, אבל רק מעטים הצליחו לפצח אותו. KiwiCo הצליחה בגדול. גלו מה גרם לה להצליח למכור ב-10M$ בכל חודש.
קורסים דיגיטליים הם הלהיט של השנים האחרונות. עם זאת, בעקבות העלייה החדה בהיצע של הקורסים הדיגיטליים, ה"לקוחות" הפכו להרבה יותר קשים להשגה. מחקרים בתחום הלמידה מרחוק גילו כי 75% מבין אלו שרוכשים קורס דיגיטלי מסוים, לא מסיימים אותו. מחקר שנעשה ב-2019 גילה כי יש אלמנט אחד שעוזר להגדיל את המכירות של הקורסים הדיגיטליים ב-40% וגורם לסיכוי שאנשים יסיימו את הקורס לעלות בכ-50%.
לבילי יש בכל חודש מעל 20,000 לקוחות חדשים, ואורך חיי לקוח שלהם הוא מעל לשנה. מדובר על מחזורים של מעל מליון דולר בחודש. בואו להבין את האסטרטגיה שלהם.

עסק איקומרס שמקדם דברים טובים בעולם?
צרו איתי קשר ונראה איך אני יכולה לעזור:

חוזרת לכולם תוך 48 שעות.